12 de juny del 2013

Galetes de formatge

Quan vaig veure aquestes galetes de formatge al blog Sabores (Cocina entre Primos) dels cosins Elisa i Ernesto (a ell vaig conèixer-lo gràcies a una altra afició comuna, Nova York!) vaig saber que les acabaria fent si o si.

A més, el formatge m'encanta, en totes les seves versions, tot i que és veritat que no acostumo a comprar quesitos. Per això quan a la caixa Degustabox del mes passat vaig veure els nous formatgets light de La Vaca que Ríe em va venir al cap aquesta recepta i el següent cap de setmana vaig fer-les per l'aperitiu del diumenge.




Ingredients:
8 quesitos (jo vaig ficar-los light, 4 d'emmental i 4 de formatge blau)
135 gr de farina
90 gr de mantega
50 gr de farina d'ametlla
1 polsim de sal
sal Maldon per a decorar

Passos a seguir:
En un bol barregem la farina, la farina d'ametlla, la mantega desfeta i el polsim de sal. Ho pastem amb les mans i hi anem afegint els formatgets a poc a poc, integrant-los totalment. Quan la massa sigui homogènia, fem una bola, la posem entre dos papers de forn i l'extenem amb l'ajuda d'un corró fins a tenir un gruix aproximat d'uns 5 mm.
Deixem refredar a la nevera durant 1 hora aproximadament. Passat aquest temps i amb l'ajuda d'un tallador de la forma que més us agradi, anem tallant les galetes i les fiquem a sobre de la safata del forn, prèviament folrada amb un paper de forn.
Escampem per sobre la sal Maldon al gust i fiquem la safata al forn preescalfat a 180º durant uns 15 minuts o fins que estiguin daurades.
Un cop cuites les deixem refredar sobre una reixeta.




Em va sorprendre moltíssim el sabor i la textura d'aquestes galetes. Sens dubte les tornaré a fer perquè no costen gens i a més són boníssimes i força sanes. Què us han semblat? Us hi animareu?

28 comentaris:

  1. M'encanten les galetes i el formatge!! Aquesta recepta em xifla!! Petonets!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs a veure si t'animes a fer-les!! Un petó guapa!

      Elimina
  2. Només pel fet que siguin de formatge ja m'heu conquistat!

    Petonets!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Així ets dels meus!! per cert, avui he llegit una entrevista teva i t'he pogut ficar cara!! XD

      Elimina
  3. Gracias por tu visita a mi cocina, eso me ha permitido conocer la tuya y por aqui me quedo. Las galletas me parecen deliciosas, de queso no las había hecho nunca asi que las probaré en casa, que tienen que estar bien ricas.

    besines

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bienvenida Merchi!! a ver si las pruebas pues, porque están riquísimas!

      Elimina
  4. Que bones! M'imagino que deuen ser d'aquestes que queden mig toves i amg aquest regustillo a formatge tan bo. És una bona idea això dels quesitos:)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Mireia!! són força cruixentetes i si t'agrada el formatge les trobaras delicioses. Va ser un reaprofitament de "quesitos" XD

      Elimina
  5. M'encanten les galetes de formatge i ara me enrecordat que fa temps que no en faig, que bones!! petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs jo no les havia fet ni provat mai, així casolanes, i ja tinc ganes de tornar-les a fer. Un petó!

      Elimina
  6. Una altra recepta de galetes de formatge... m'agraden tant :-)

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ara que les he descobert aquesta recepta serà de capçalera, a mi també em van agradar mooolt! Un petó!

      Elimina
  7. Uff ara m'has matat amb unes galetes de formatge que boníssimes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ha ha espero que en positiu!! A veure si t'animes a fer-les ;)

      Elimina
  8. Que bones i que maques aquestes galetes!! Jo en una ocasió en vaig fer de formatge permesà i ens van agradar molt, així que aquestes també les haurem de provar, que som molt de formatges a casa! hehehe

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. De parmesà també han d'estar tremendes!! doncs a mi el formatge em pirra i a la meva parella no li agrada... encara que gratinat i així en galeta si que s'ho menja. No sap el què es perd XD

      Elimina
  9. El toque de almendra me ha encantado, son perfectas y prometen estar deliciosas¡
    Un beso grande, Teresa

    ResponElimina
    Respostes
    1. Lo están!! pruébalas y nos cuentas! un beso y feliz fin de semana!

      Elimina
  10. Aquestes galetes de formatge han quedat precioses.

    ResponElimina
  11. Tienen una pinta exquisita, y con el toque de sal seguro que están deliciosas.

    Besos
    Miguel
    lareposteriademiguel.com

    ResponElimina
    Respostes
    1. Están muy buenas Miguel, te animo a probarlas! Un beso!

      Elimina
  12. Hola Eva.
    Em fa molta il.lusió que us hagin agradat les magdalenes. A vegades la gent creu que menjar sense gluten es menjar coses amb sabors dolents....i ja veus que no es així!!!
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Gemma per la recepta! sens dubte has passat a ser el meu blog de referència si necessito alguna recepta sense gluten i igualment si no la necessito ja saps que també et segueixo perquè fas unes coses boníssimes!! Un petó!!

      Elimina
  13. Això ho tinc que provar!!

    ResponElimina
  14. Tinc debilitat per dues coses, el pa i les galetes. Aquestes les haig de tastar, Eva, quina bona pinta i saladetes!!! Petons.

    ResponElimina