30 d’agost del 2013

Pastís de llima

Vaig fer aquest pastís a principis d'agost per celebrar un parell de sants i un cumpleanys, tot a la vegada! ens va agradar força, amb un intens sabor cítric i força refrescant, ja que és un pastís gelat.
I com a curiositat... ha estat el primer cop a la vida que compro llet condensada ;-).
Anem  per la recepta!

Ingredients (per a 8 persones):

Per la base:
150 gr. de galetes triturades (sense gluten si és per a celíacs)
100 gr. de mantega tova

Pel pastís:
300 ml de nata per montar
3 llimes (el suc i la pell ratllada)
400 gr de llet condensada




Passos a seguir:

Per a la base del pastís barregem les galetes triturades amb la mantega, formem una pasta i la fiquem al fons d'un motlle desmontable prèviament greixat, prement-la una mica amb una cullera o un vas. Guardem el motlle a la nevera.

Per fer la crema de llima muntem la nata en un bol gran, i hi afegim la pell ratllada de les llimes i la llet condensada, barrejant-ho suaument. Després hi afegim gradualment el suc de les llimes i ho aboquem al motlle, sobre la base de galetes.
Ho fiquem al congelador durant almenys 4 hores. Jo vaig tenir-lo pràcticament 24 hores, perquè vaig fer-lo d'un dia per l'altre.

Un cop congelat desmotllem i ho decorem, jo he utilitzat unes rodanxes de llima tallades ben finetes.
Cal treure'l del congelador 30 minuts abans de servir, o deixar-lo 1 hora a la nevera.




L'original l'he vist a: Lewis, Sara. 200 recetas para postres. Barcelona: Blume, 2010.



26 comentaris:

  1. Doncs té molt bona pinta la veritat. A mi m'agraden molt aquestes tartes gelades i els cítrics em fascinen per tant, és un dels meus postres!

    ResponElimina
  2. M'agrada, tot i que com un dia com avui no acompanya gaire... Però t'ha quedat preciós!

    ResponElimina
  3. Mmm un pastis delicios!! M'encanta el sabor de la llima, segur q està bonissim i molt fresquet! Petons,

    ResponElimina
  4. Fàcil i bo, com a mi m'agrada. Me l'apunto. Petons.

    ResponElimina
  5. Fa molt bona pinta!!! A mi els cítrics m'encaten o sigui que m'agradaria moltíssim!!!

    ResponElimina
  6. Qué bonic!!! I amb aquesta calor que torna ve molt de gust!!!

    ResponElimina
  7. Que facil i segur que queda deliciós!! me l'anoto! petons

    ResponElimina
  8. El pastís es veu súper bo! Jo com tú tampoc soc de molta llet condensada. Encara que jo sí la he comprat ;)
    petons i bon cap de setmana

    ResponElimina
  9. ostres que bo ha de ser! fresc i super rapid i facil de fer oi??!! mooolt bo! petons

    ResponElimina
  10. Un pastís super refrescant! A mi m'encanta la lket condensada :) Petonets!

    ResponElimina
  11. Qué buena pinta, qué fresquito. Se ve delicioso!!!

    ResponElimina
  12. que buena pinta tiene!
    tiene que tner un sabor super suave y apetecible, asdemas asi fresquito entra solo..un besote

    ResponElimina
  13. Molt bo i refrescant... Que curiós, que hagi estat la primera vegada que compres llet condensada... A casa la fem servir molt, si més no pels tallats!

    ResponElimina
  14. No me extraña que gustara mucho, tiene que ser de lo más refrescante y la pinta es fantástica.

    besos!

    ResponElimina
  15. Un pastel exquisito Eva! Tiene una pinta magnífica ;)
    Un besote

    ResponElimina
  16. Que receta mas delicada te ha quedado, me gusta mucho, besitos

    ResponElimina
  17. Aix, Eva, quina mandra tot plegat, amb lo ve que estavem fa uns dies, de platgeta. Què hi farem, tornarem a la rutina, sobretot ara que falta tan poc pel retorn a l'escola dels nens. Bé, sort que tu ens prepares aquestes coses tan bones que fan ganes de entrar de nou a la cuina. Gracies, guapa, i feliç retorna a la 'normalitat'.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo com que tinc les vacances partides en 3 cops no em costa tant tornar a treballar, és més, encara em queden 10 dies que començo aquest dijous ;).
      Ànims! petonets!

      Elimina
  18. Gràcies a totes pels vostres comentaris!!

    ResponElimina
  19. Hola chicas!!! No tengo perdón :( Desde hace un montón me escribís comentarios preciosos en mi blog y yo nunca os he dedicado una palabra :( Pero tiene una explicación, en serio: hasta hoy no me había fijado en el "traductor" de la columna de la derecha... De verdad! Como siempre voy como las locas de un blog a otro, cada vez que miraba el vuestro y lo encontraba en catalán, me decía, jo, si yo no entiendo nada, cómo les voy a poner nada?
    Pero, arreglado!, ya os puedo visitar cada vez que quiera!! Además el traductor es muy divertido... "Home" lo traduce por "Hombre", jajaja
    Un besazo y ahora sí que sí os sigo y os comento :):)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias Eva por hacer el esfuerzo ;). Esperamos tus comentarios y sin duda nosotras vamos a seguir visitándote, como no hacerlo con estas cosas buenas que nos pones!! Un beso!!

      Elimina
  20. Mmmm quina pinta! Sembla fácil, tot i que segur que m'hi poso i té el seu "intríngulis". M'encanta!
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Núria! de veritat que és molt fàcil, segur que no tens cap problema al fer-lo!!

      Elimina
  21. Caram, que bo que ha de ser, Eva! La llima té un noséquè que sempre et deixa amb ganes de més!! Petons

    ResponElimina
  22. Tiene una pinta espectacular, con tu permiso me llevo un trozo.

    Besos
    Miguel
    lareposteriademiguel.com

    ResponElimina