31 de desembre del 2013

Espirals salades de pasta de full (sobrassada, olivada i pesto)

Aquestes espirals són un clàssic a la meva cuina, cada cop que tenim alguna celebració i tenim un entrant de pica-pica els faig i sempre volen. Els podeu farcir del que vulgueu, jo aquest cop n'he fet de sobrassada, olivada i pesto.

Aquesta nit toca sopar per acomiadar el 2013 i com no, hi haurà a la taula aquestes espirals. Ja em direu quin són els picoteos estrella a la vostra ;-)




Ingredients (24-27 unitats):
1 làmina de pasta de full rectangular
sobrassada
olivada
pesto
1 ou
llavors de sèsam per decorar (opcional)

Passos a seguir:
Estenem la làmina de pasta de full i la fiquem davant nostre de forma vertical. Li fem tres talls en horitzontal per tal d'obtenir tres trossos del mateix tamany, cadascun el farcirem amb un dels sabors.
Estenem a sobre de cada part el farciment, deixant aproximadament un dit a una de les parts llargues. Aquest dit el pintem amb ou batut i ho enrotllem pressionant una mica perquè quedi ben segellat.




Quan tinguem els rotlles fets els pintem amb ou batut i els empolvorem amb llavors de sèsam (o de rosella, o sal gorda...). Fem talls de 1'5 cm aproximadament i els anem passant a una safata de forn folrada amb paper de forn. Deixeu-los una mica separats perquè creixeran!




Els coiem al forn preescalfat a 190-200º aproximadament 12-14 minuts, o fins que vegueu que estan torradets. Els deixeu refredar sobre una reixeta i ja els teniu llestos per servir. Són ideals per a menjar al mateix dia, ja que estan cruixents, el dia següent (si en queda...) estaran una mica estovats.




Una última recomanació... no els deixeu a la vista de ningú perquè desapareixen misteriosament!!! XD

Bon final d'any 2013 i millor 2014!


Ho han fet...

Gemma
 

28 comentaris:

  1. Uns aperitius deliciosos i molt ben presentats, Eva. M'encanta els sabors que has triat, són poc vistos en aquest tipus de pastissets. Veig que tots hem fet coses per picar per Cap d'Any, jo vaig fer canapès. Tingues un molt bon any, Eva. Una abraçada.

    ResponElimina
  2. Mireu que precisament ahir vaig sopar canapès d'aquets entre d'altres per celebrar el fi d'any, això si, per falta de temps l'amfitrió els va fer congelats, i realment no tenen res a veure. A més tal i com ho munteu és facilísim! M'encanten els enrollats dels sabors que heu fets i m'atreviria a afegir-hi el que porta espinaques! :)
    Bon any ;)

    ResponElimina
  3. Hola guapa! Que tengas un feliz 2014 y que seas feliz que es lo más importante! Un beso muy grande!!

    ResponElimina
  4. Nada más fácil y más rico!
    Feliz 2014!!

    ResponElimina
  5. Qué ricos Eva! un picoteo fantastico, variados y super apetecibles, ademas en ese tamaño individual me encanta..un besico y Feliz Año!

    ResponElimina
  6. Bona manera de despedir l'any !.... Felicitats wapa per la recepta, quins bons entrants ... i sobretot, que tinguis un bon any!!! un petó
    Laura

    ResponElimina

  7. Que bons que tenen de ser, molt ben fets i molt ben presentats.
    Feliç any nou!

    ResponElimina
  8. Me l'apunto ... És el màxim a què aspiro ; ) encara que m'encanta passejar pels vostres blogs que em fan la boca aigua.

    ResponElimina
  9. M'encanten aquesta mena d'aperitius, però no em puc permetre menjar-ne gairebé mai... Em perden! No tinc mai final! I com que és tan fàcils fer-ne variacions... Mmm! Bon any nou!

    ResponElimina
  10. Aquests pastissets són ideals per a fer un pica-pica aquests dies! Bon any!! Petonets!

    ResponElimina
  11. Uns aperitius genials i molt bonics de presentar!!!

    ResponElimina
  12. Bon any!!!! Una bona manera de començar l'any amb aquests aperitius!
    Una abraçada

    ResponElimina
  13. Que bona i que facils es veuen!! Molts D'Anys

    ResponElimina
  14. com m'agrada la reposteria salada i casolana!! la pasta de full es un ingredient basic a la cuina!! petons

    ResponElimina
  15. M'encanten aquests farcits, ja te'ls copiaré. bon any!!!

    ResponElimina
  16. Buenísimos, me encantan estos aperitivos.
    Feliz 2014
    Cocinando con Montse

    ResponElimina
  17. Un aperitivo sencillo pero muy resultón, me encantan.
    Petons i Bon Any.

    ResponElimina
  18. Aquestes pastes salades per l'aperitiu són genials! a casa els encanten! Bon Any!

    ResponElimina
  19. Que bons aquests espirals com aperitiu,a mes els podem fer tant dolços com salats!!
    Un petó.

    ResponElimina
  20. Qué rico!!! solo de verlo ya me apetece comermelo ;)

    ResponElimina
  21. Me encanta, tiene una pinta fantástica...riquísimo!!

    ResponElimina
  22. Se nota que estás encantado con lo que haces. =)

    ResponElimina
  23. Estoy deseando leer más artículos vuestros, sois geniales.

    ResponElimina
  24. Me encanta el articulo, es super interesante y curioso, se lee genial con mucha fluidez. Estoy deseando leer más artículos vuestros, sois geniales.

    ResponElimina