16 de gener del 2014

Flam de torró de Xixona

Us ha sobrat torró de Xixona? doncs avui us porto una manera genial per gastar-lo camuflant-lo en un altre postre, un saborós flam de torró.

Ja us havia comentat que és un postre que m'encanta, i de moment només n'havia publicat un de xocolata, així que aquí va el segon ;-).




Ingredients:
150 gr de torró de Xixona
500 ml de llet (sencera, semidesnatada o meitat de cada)
5 ous grans
4 cullerades soperes de sucre
caramel líquid

Passos a seguir:
En un bol gran fiquem el torró esmicolat, la llet i el sucre i ho batem tot fins que estigui ben líquid. En un altre bol batem els ous, els afegim a l'altra mesca i ho integrem.
Caramelitzem el fons i les parets del motlle o motlles, depenent si en feu un de gran o els feu individuals.
Repartim la mescla a les flameres i les fiquem dins d'una safata apta per al forn, on ficarem aigua fins a cobrir-les una mica més de la meitat.
Ficarem la safata al forn preescalfat a 170 graus i els courem durant uns 35 minuts si són individuals i aproximadament una hora si és un flam gran, encara que dependrà del tamany del motlle. Per saber si estan cuits podem clavar una agulla, i si surt neta ja estan cuits.
Els deixem refredar a temperatura ambient i després els fiquem a la nevera unes hores, per poder menjar-los fresquets.




Una recepta de reciclatge amb un resultat boníssim!


22 comentaris:

  1. Me encanta, soy loca con el flan y este de turrón tiene que estar de muerte, besos.

    ResponElimina
  2. Es un torró que sempre sobra, potser es perque comprem més quantitat per aprofitar després i fer postres.
    Un flam magnífic.
    Petons.

    ResponElimina
  3. A casa en faig sovint amb les sobres de torró. Queda deliciós!

    ResponElimina
  4. Ha de ser boníssim, Eva! Ja m'imagino el gust... mmmm! Bon cap de setmana, guapa.

    ResponElimina
  5. Jo estic esperant a anar a Barcelona i veure si el meu pare m'ha guardat torró de xixona. Només em vaig portar una tableta quan vaig anar al novembre i, és clar, no va quedar res.
    Em guardo la vostra recepta per quan en tingui :)
    petons

    ResponElimina
  6. Quina bona manera d'aprofitar el torró que ha sobrat de les festes, ha de ser taaaaan bo i notar el gust del torró mentre es desfà al paladar....nyam! Bon cap de setmana! Petó

    ResponElimina
  7. M'encanta el torró de xixona i el flam d'ou! BO+BO=BONÍSSIM!!!

    ResponElimina
  8. És un dels meus postres preferits! La pena és que no han sobrat torrons aquest any, hem fet molt bondat!!!
    Petonets i bon cap de setmana,
    Palmira

    ResponElimina
  9. Queda molt bona aquesta versió. petons

    ResponElimina
  10. Em sembla una proposta boníssima per 'reciclar' el torró Eva, me l'apunto que tinc un parell de barres que estan demanant ser consumides, jeje!

    Petons, i bon cap de setmana!

    ResponElimina
  11. Quina llàstima que a casa el de xixona no sobra mai, això ha de ser una delícia. Per cert, aquests galetes es fan al meu poble!!!!

    Petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ohh doncs estan boníssimes!! i allà les compro si algun dia vaig a la platja!! un petó!

      Elimina
  12. Jo encara tinc mitja barra de torró de Xixona I una sencera de Xixona amb xocolata. M'has donat una bona idea per aprofitar-los, segur que queden molt bons. Petons.

    ResponElimina
  13. En casa siempre nos queda un montón de turrón, porque por tradición se compra, pero acabamos tirando de postres caseros y ahí quedan los turrones muertos de risa, de modo que estas recetas de aprovechamiento nos vienen de lujo. El flan se ve extraordinario y seguro que delicioso.
    Gracias por tu visita y comentario.

    Un besín.

    ResponElimina
  14. Que bo aquest flamet, té un color espectacular i amb la galeta a sobre li queda de primera!!I un punt més per l'aprofitament!
    Deliciós!!
    Un petó!

    ResponElimina
  15. Una idea molt saborosa per reciclar les sobres de torró! Petonets!

    ResponElimina
  16. Un flan delicioso !!! Tiene un color y se aprecia una textura fantástica.
    Besos
    Miguel
    lareposteriademiguel.com

    ResponElimina
  17. Apa que bo!!!
    I tant que reciclan surten maravelles!!!
    PETONETS MACA :)))

    ResponElimina
  18. Unes excel·lents postres d'aprofitament... i amb un "vano" Rifacli, boníssim!!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  19. Ummm que bo!! A mi tambe m agrada molt el flam, me l'apunto
    Bessets
    http://desdelacuinadelhort.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  20. Felicitats, un blog d'allò més interessant. Bona feina!

    ResponElimina