20 de febrer del 2014

Bacallà al pebre vermell {de la Vera}

Un any i gairebé dos mesos, i cap recepta de peix... això no podia ser, així que avui us porto un bacallà tan fàcil com bo.

A casa tenim la sort que cada any un amic del Joan ens envia des d'Extremadura una bosseta amb pebre vermell autèntic (pimentón de la Vera), i dóna un gust genial als plats. Als supermercats també podeu trobar-ne, en unes llaunes vermelles que haureu vist mils de vegades!




Ingredients:

2 patates grans o 3 de mitjanes
4 talls de bacallà fresc
6 alls
100 ml de vi blanc
pebre vermell de la Vera
farina
sal

Passos a seguir:

Tallem les patates a làmines fines, les salem i les fregim. Les fiquem al fons d'una safata que pugui anar al forn.
Salem el bacallà i el fiquem a sobre de les patates. Fiquem al forn preescalfat a 180º durant 10 minuts.
Mentrestant en una paella amb una mica d'oli fiquem els alls laminats i els fregim, quan comencin a enrossir afegim pebre vermell i el vi, i deixem reduir uns minuts.

Posem la salsa a sobre del bacallà i el fiquem al forn 5 minuts més.

Servim calent i a gaudir!

27 comentaris:

  1. A casa també som molt fans del pebre de la Vera. En posem sovint, sobretot al pop, que hi dona un sabor deliciós. N'hi ha de picant i sense, a casa preferim sempre el picant, així que sempre s'acaba més aviat, he he he. M'apunto això de posar-n'hi al bacallà. T'ha quedat un plat que fa salivera! Bon cap de setmana

    ResponElimina
  2. OOOhhhhh que bo ha d'estar!!! d'Aquest cap de setmana no passa! Gràcies per descobrir-me el pimenton de la Vera!

    ResponElimina
  3. El meu pare va néixer a Arroyomolinos de la Vera, poble frontissa entre les valls de la Vera i la del Jerte. i qualsevol recepta amb aquest pebre ens entusiasma ( i les cireres... sense paraules ;-D)
    I la meva àvia tenia una botiga de bacallà... per tant avui aquesta recepta és totalment del meu gust. Te la copiaré segur.

    Ens veiem demà a TGNA:

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  4. Has dado en punto débil el bacalao, me encanta, pero así no lo había probado, tomo nota.
    Besos
    Miguel
    lareposteriademiguel.com

    ResponElimina
  5. Bon día macas!!! UN BACALLÁ per lleparse els dits :)))))

    ResponElimina
  6. Me encanta el bacalao y con ese pimentón habrá tenido que quedar la mar de sabroso. La verdad es que tienen un pintón impresionante.

    Besinesss

    ResponElimina
  7. El pimentón le da un toque estupendo al pescado, a mi me gusta muchísimo. Tiene muy buena pinta ese bacalao.
    Un besote, feliz finde!

    ResponElimina
  8. M'encanta el bacallà i m'encanta el pimentón de la Vera. En poso per tot!!
    Ens veiem demà a TGN.
    Petonets!!

    ResponElimina
  9. Que delicioso bacalao te ha quedado, es uno de mis platos favoritos, asi que esta receta me la llevo ya mismo. Mil besicos preciosa

    ResponElimina
  10. para mi tambien es el mejor el pimiento de la Vera, nunca falta en mi cocina.Y asi con el sale una maravilla este bacalao¡¡
    Bon cap de setmana
    peto

    ResponElimina
  11. El pebre vermell li dna un gust a qualsevol plat insuperable.
    El bacallà t'ha quedat de primera, t'has d'animar a pujar al blog més receptes de peix.
    Petons.

    ResponElimina
  12. Riquísimo Eva!! Esta receta tiene que estar deliciosa, porque con todo lo que lleva me puedo imaginar el sabor :)
    Un besito guapa
    Yo no soy mucho del bacalao, dependiendo de cómo se haga me lo como o no jajaj

    ResponElimina
  13. Amb el pebre vermell de la Vera ha de quedar un guisat molt gustós, amb un puntet fumat molt bo.
    I menjar peix és molt sa, eh? je je je...

    ResponElimina
  14. Jo que poso força pebre vermell arreu...aquest plat em sembla deliciós! Petons!

    ResponElimina
  15. Que bo aquest bacallá.
    M'apunto a una ració!!
    Un petó.

    ResponElimina
  16. Una recepta molt saborosa amb aquest toc aromàtic!! Petonets!

    ResponElimina
  17. Hola Eva!! Em va agradar molt coneixer-te l'altre dia i compartir el dinar amb la teva companyia! Hi haurà segur una futura trobada, ara ja ens hem posat cara!
    Molts petonsss

    ResponElimina
  18. Ummm Eva! Aquesta salseta es una maravella! I pensar q la meva mare es extremenya i mai m'ha parlat d'aquest pebre!! .... Jo! Un pto wuapa

    ResponElimina
  19. M'encanta aquesta manera de preparar el bacallà!!!
    és cert que ens costa pujar receptes de peix a molts blogs, tot i que en menjem molt, oi?!!!!
    Petonets i molt bona setmana,
    palmira

    ResponElimina
  20. Un plato super sabroso me gusta mucho el pescado!!besos

    ResponElimina
  21. Un bacallà fantàstic amb aquesta salseta vermelle que deixa la mescle d'oli, vi i perbe vermell de la Vera. Molt bo!!!

    ResponElimina

  22. Eva; Un bon plat i un bon bacallà...
    Un altre plat per el meu blog¡¡
    Salutacions Eva¡¡ :O)

    ResponElimina
  23. Té un color espectacular! M'encanta el bacallà cuinat així

    ResponElimina
  24. Si el bacallà ja és bo, amb aquest bon pebre de la Vera, és per a llepar el plat! jo en conec un que ho faria...!

    ResponElimina
  25. Només veure la foto ja t'agafen ganes de anar a comprar un bon bacallà i cuinar-lo tal com ho has fet tu. Jo el faig similar, bé el de la llauna de tota la vida, però amb el toc de vi blan i les patates trobo que ha de quedar de luxe. I amb el toc del Pimentón de la Vera, a casa no en fem servir altre.
    Petons!!!

    ResponElimina
  26. Santo dios...pues a mí me pasa lo mismo en el blog en tema pescados...jajajajajajaja!!!!!! Pero oye, has entrado por la puerta grande en esta categoría, eh? Menuda pintaza!!! Esto me lo apunto que lo tengo que probar...petonets!!!!!

    ResponElimina