16 de febrer del 2014

Bescuit de llimona i llavors de rosella

De tant en tant m'agrada fer un cóc per esmorzar, i vaig canviant i provant nous sabors a la vegada que intento que siguin saludables, utilitzant oli enlloc de mantega. De moment al blog podeu trobar-hi un bescuit de llimona clàssic i un de carabassa força sorprenent.

El que us proposo avui és un de llimona amb un gust cítric molt intens i amb un toc cruixent que aporten les llavors de rosella (amapola). A casa tinc un fan total d'aquest cóc!




Ingredients:
1 iogurt natural (125 gr)
60 ml de llet (jo semidesnatada)
2 cullerades soperes de llavors de rosella (podeu trobar-les a les herboristeries)
80 ml d'oli de girasol
225 gr de sucre
la ratlladura de 3 llimones
60 ml de suc de llimona
2 ous L
200 gr de farina
1/2 sobre de llevat químic
1 polsim de sal
oli per greixar

Passos a seguir:
Comencem greixant el motlle amb una mica d'oli i preescalfant el forn a 180º amb calor a dalt i baix.

En un cassó escalfem la llet amb les llavors fins que bulli, ho retirem del foc i deixem infusionar mentre continuem amb la preparació.  En un bol hi fiquem el iogurt, l'oli, el sucre, la ratlladura de llimona, el suc de llimona, els ous i la mescla de la llet i llavors. Ho barregem tot amb un batedora elèctrica.

Hi afegim la farina, la sal i el llevat i ho tornem a batre. Fiquem la mescla al motlle i el fornegem durant 45 minuts o fins que al punxar-lo l'agulla surti neta. Deixem el bescuit 5 minuts dins del motlle i després el passem a una reixeta.




Si podeu aguantar, us recomano que us el mengeu quan estigui completament fred, però us entendré totalment si no podeu esperar-vos ;-).

Recepta extreta de: Directo al paladar.

L'han fet...

Irene
Judith


34 comentaris:

  1. El bescuit d iogurt es el millor, sempre surt bo i pots tunejar-lo tant com vulguis.
    Amb les llavors de rosella no l'he fet, a veure si el probo.
    Petons.

    ResponElimina
  2. Què bé s'ésmorza amb un bon cóc casolà! Aquest és sorprenent, sabor cítric intens i llavors de roselles.... Interessant. Petons.

    ResponElimina
  3. Es el de tota la vida, dels mes bons i les llavors d roselles li donen un toc cruixent q el fan molt especial. Ptonets

    ResponElimina
  4. No m'estranya que tinguis un fan a casa, jo també ho seria, perquè fa una pinta estupenda, i el tema de les llavors de rosella, m'ho apunto!

    Petons, i bon inici de setmana!

    ResponElimina
  5. Una nova temptació.... un clàssic actualitzat!!! m'apunto la recepta per fer-la el cap de setmana amb la meva minichef :D

    ResponElimina
  6. Quina presència aquest bescuit! És preciós! I de llimona, com m'agrada... :)

    Petons!

    ResponElimina
  7. Doncs l'haurem de provar perque l'aspecte es delicios i els cocs amb gustet de llimona em perden .
    Petons!

    ResponElimina
  8. Fa temps vaig tenir l'oportunitat de tastar un coc de llavors d'amapola i al final em vaig decidir pel xocolata de tota la vida (vaig ser tradicional), però veient el teu ara m'arrepenteixo. Crec que el provaré un dia perquè té bona pinta i si dius que t'has fet fan...ja no hi ha res més a dir.
    Ens veiem mooolt aviat!!
    Petons

    ResponElimina
  9. Me encanta tu coca, me encantan las semillas de amapola y ese gusto que le debe de dar el limón me lo imagino y si en casa tienes un fan de esa coca aquí tienes otro.

    Besos
    Miguel
    lareposteriademiguel.com

    ResponElimina
  10. Que divino, con lo rico que es el bizcocho de limón y esas semillas de amapola que le dan ese toque tan bonito. Me encanta reina, ya me tomaba un trocin de buena gana :)

    besotesss

    ResponElimina
  11. Que bona pinta!! Sóc molt fan d'aquesta recepta. De tant en tant m'agrada fer-la, pero en forma de muffins. M'encanta el toc cítric de la llimona amb el cruixent de les llavors.

    ResponElimina
  12. M'encanten les coques!!!! Per esmorzar, berenar o a qualsevol moment del dia! I amb aquest motlle i el toc de les llavors de rosella queda fantàstic a la vista!

    ResponElimina
  13. No m'extranya que tinguis un fan. Aquest coc té una pinta estupenda :)
    petons

    ResponElimina
  14. es facil ser fan con una maravilla asi, a ver quien se resiste¡
    Peto

    ResponElimina
  15. Umm que bo i les llavors de rosella tenen un toc d'adicció, jo faig unes madalenes semblants i no podem parar de pessigar.
    Una abraçada

    ResponElimina
  16. A mi també m'agrada fer cócs per esmorzar, berenar.....M'apunto aquest amb el toc cítric!!! Tenim moltes llimones a l'hort!!! El que em falta són les llavors...a veure si les trobo el dissabte per Tarragona!!!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
  17. Un cóc casolá, es el millor esmorzar que hi ha.
    Bona setmana

    ResponElimina
  18. La veritat EVA, es que tinc una amiga que va perdre 15 kilos menjan a diari un troç de coca cassolana amb la llet.
    I es que si tenim moderació la reste del día no hi a res que no es pugui menjar ¿no et sembla?
    Aixís es que aquest bescuit amb aquest regustet tan bo que li deu donar la llimona, no m'el penso perdre. Ademés tinc a casa llavors de rosella que estan adormidetes i ja es hora que comencin a despertar.
    PETONETS XATA I UN BON DIMARS :))))

    ResponElimina
  19. Ideal per un esmorzar especial i diferent...
    El toc cruixent de les llavors ha de quedar molt bo.

    ResponElimina
  20. Queda molt xulo amb les llavors de rosella, fa temps que en vull comprar.

    ResponElimina
  21. M'agraden molt els bescuits amb gust de llimona o taronja! Aquest deu estar de vici i amb les llavors queda genial! petons

    ResponElimina
  22. M'encanta com queda amb les llavors de rosella. Sempre he pensat que li donen un toc molt vistós, molt bonic a qualsevol pa de pessic, pa o magdalenes on s'afegeix... T'ha quedat molt bo

    ResponElimina
  23. Una combinació genial!!! Saps que en vaig fer un molt semblant pels 4 anys de la nena? No va sobrar res i a més la meva sogra va demanar si en podien portar una mica a casa per esmorzar !!!
    Un coc genial!
    Peto,
    palmira

    ResponElimina
  24. Mira que arribem a fer versions del bescuit de llimona, i sempre queda bé i bo! aquest amb les llavors i el motlle en què l'has fet queda molt xulo!

    ResponElimina
  25. ohhh, me encanta! iba buscando un bizcochito para preparar estos dias y este me ha conquistado, lo veras en mi blog! un besote

    ResponElimina
  26. Un toc molt original les llavors de rosella. I la llimona sempre dona un sabor molt fresquet!! Petonets!

    ResponElimina
  27. Que maravilla, te ha quedado super bonito, y que apetecible que es, me encanta y me lo guardo, que seguro que en casa va a encantar!
    Un abrazo!

    ResponElimina
  28. Quin bona oloreta que fa per aquest bloc! m'he quedat per força, Salutacions maques,

    ResponElimina
  29. Que delicia de bizcocho, con esas samillas de amapola no puede estar mas lindo y rico. Mil besicos amiga

    ResponElimina
  30. M'encanta aquesta coca tan original i saludable! Una combinaciò d'ingredients molt bona!!! Una besada

    ResponElimina
  31. Hola Eva. Que bo aquet pastis, la boca es fa aigua sols de veurel.
    Ens va falta temps el altre dia per xerrar no? Se ha de repetir.
    Petons

    ResponElimina
  32. Uhmm ara men menjaría un tallet d'aquest bescuit,amb aquesta bona pinta que fa, amb un cafetó,no es pot demanar mes.
    Petons!!

    ResponElimina
  33. Quina pinta més bona que té!
    La veritat és que ara un trosset després de dinar ben bé que es posaria. Les llavors de grosella hi queden super bé
    Salutacions!

    joorengaitucanyella.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  34. Ostres jo també participo a Memòries amb una coca de llimona i llavors de rossella, però es completament diferent de la teva! Així en format bundt com l'has fet tu ha de ser deliciosa també, oi? Si vols veure la meva em farà molta il.lusió, em trobes aquí

    http://lesreceptesquemagraden.blogspot.com.es/

    ResponElimina