10 de febrer del 2014

Panets Kaiser


Fa uns mesos que formo part del grup de facebook #comandopanarra, on Daniel Jordà va proposant reptes. Aquesta ha estat la primera vegada que m'he animat a participar-hi, i estic segura que repetiré i repetiré i repetiré aquests panets durant molt temps.

Els panets Kaiser o panets de l'emperador són típics d'Àustria, i agafen aquest nom en honor a l'emperador Francisco José (si!! l'home de la Sisí!). Són com uns panets de viena però amb una mica de crosta i poden menjar-se amb dolç o amb salat.




Amb aquesta recepta d'en Peter Reinhart participo a la proposta d'aquest mes de Memòries d'una cuinera de fer pa.




Som-hi!

Ingredients (10-12 unitats):
500 gr de farina de força
10 gr de sal
30 gr de llevadura fresca
20 gr de mel o de xarop d'atzavara (sirope de ágave)
2 ous grans
50 gr d'oli
220 gr d'aigu
decoració (opcional): llavors de grosella o de sèsam, pimentó vermell...

Opcional:  posar una patata bullida d'uns 50 gr a la massa (jo aquest cop no vaig ficar-li, però ho provaré i us explicaré què tal).

Passos a seguir:
Cal que amassem tots els ingredients, podem fer-ho en un bol a mà o bé utilitzant la panificadora. Jo vaig fer-ho així, utilitzant el programa que només amassa i dura 15 minuts ;-).
Us quedarà una massa enganxosa, ja que té un percentatge alt d'hidratació. La poseu en un bol untat amb oli i la deixeu llevar fins que dobli el volum. A mi em va tardar un parell d'hores.
Passeu la massa a una superfície enfarinada , si veueu que la massa encara està molt enganxifosa podeu afegir-hi una mica de farina, però feu-ho en poques quantitats i tant bon punt es pugui manejar no n'afegiu més.
Feu un rotlle i talleu-lo en 10-12 parts, que seran els panets. Per donar la forma de nus us deixo un vídeo on veureu què fàcil que és!




Seguint les indicacions donem forma als panets i els fiquem a sobre d'unes safates de forn folrades amb paper i separades entre si, ja que creixeran. Deixem llevar per segona vegada fins que doblin el volum, també vaig deixar-los unes dues hores més.
Preescalfem el forn a 220º. Mentres batem un ou i hi afegim una miqueta de llet, i amb aquesta mescla pintem els panets. Ara és el moment de decorar-los, jo vaig ficar llavors de rosella i en un parell vaig provar el pimentó vermell, genial ambdues versions.
Els fornegem durant 10 minuts, i al treure'ls del forn els deixem a sobre d'una reixeta perquè no s'humetegin.




Aquesta recepta ha estat un gran descobriment! menjats recent fets són divins, però si els congeleu partits us podreu fer uns entrepans per esmorzar boníssims!!

23 comentaris:

  1. T'han quedat perfectes hi han de ser de lo més bó. Potser amb la patata bullida queden mes flonjos, ja ens explicaras. I el toc de pebre vermell a part de bonic ha de quedar molt gustos.
    Una abraçada

    ResponElimina
  2. Aquesta panets kàiser, dels que he vist diverses versions, passaran per casa ben aviat!!! Quina gràcia això del nus! T'han quedat espectaculars, i l'opció del pimentó m'encanta! Petons!

    ResponElimina
  3. Magnífics aquests panets, m'agrada molt el de pebre roig, ha de ser molt bo. Per cert, finalment vaig a Tarragona. Ens veiem. Petons.

    ResponElimina
  4. T'han quedat perfectes! Fer pa a casa és molt gratificant, oi?
    Amb el pebre vermell també han de quedar molt bons.

    ResponElimina
  5. Per mi també ha estat un gran descobriment!!! Fer el teu propi pa és ideal, i si els congeles i tens esmorzar per dies ja és genial! Petons

    ResponElimina
  6. Aquests panets són genials i serveixen per tantes coses bones... t'han quedat genials, molt bona iniciativa!!!
    A veure si aquest cap de setmana o el proper en preparo uns quants!
    Petonets,
    Palmira

    ResponElimina
  7. Boníssims!! I que macos! ^^

    Jo encara he de fer la meva aportació pel memòries d'una cuinera d'aquest mes, així que a veure si em poso les piles i arribo a fer alguna recepta tant apetitosa com aquesta ;P

    Petonets!

    ResponElimina
  8. Quines ganes que tinc de fer-los Eva!
    A tu t'han quedat de conya, a veure si quan m'hi posi soc capaç de reproduir-los tan bé!

    Petons!

    ResponElimina
  9. T'han quedat uns panets fantàstics. En prenc nota peque m'agrada molt fer pa a casa :)
    petons

    ResponElimina
  10. T'han quedat uns panets molt macos. Jo també vaig fer la recepta, però en comptes de donar-li aquesta forma els vaig fer allargats, per menjar amb salsitxes. Estaven boníssims.
    Petons.

    ResponElimina
  11. Eva tenen molt bona pinta! M'encanta fer el pa a casa !
    Un petó guapa!
    Laura

    ResponElimina
  12. Eva, jo tambè participaré en el repte de Memòries! pero aquets panets tenen una pinta increíble!
    Un petò!

    ResponElimina
  13. Eva te han quedado geniales y una aportacion muy original y con el video se ve muy bien la manera de darle forma.
    peto

    ResponElimina
  14. Pues un reto mas que superado querida amiga, por que te han quedado unos panecillos de cine, solo con verlos son de los que enamoran. Mil besicos cielo

    ResponElimina
  15. He encontrado ahora mismo tu blog y tengo que decirte que es un espacio encantador, me ha entusiasmado todo, asi que para no perderme ninguna entrada me hago seguidora ahora mismo!!
    Te invito a dar una vuelta por mi rinconcito, espero que tambien te guste!!
    Un Saludo
    dezazu.blogspot.com.es

    ResponElimina
  16. Em va encantar el treball d'en Daniel Jordà. I aquest grup és sensacional!! Una molt bona aportació!! Petonets!

    ResponElimina
  17. T'han quedat super bé. De seguida que pugui els faig.
    Un petó i bon cap de setmana.

    ResponElimina
  18. Te han quedado preciosos!! Últimamente estoy muy perezosa para las masas, pero, guau, esos panes me dan ganas de sacar algo similar del horno hehe. Petons!!

    ResponElimina
  19. A mi el pa de Viena m' agrada molt però no he provat mai de fer-lo a a casa. Em sembla que m' animaré amb aquests teus tan bons.

    ResponElimina
  20. Ideal pels esmorzars i berenars dels petits.
    Ja ens diràs si canvien amb patata.
    Moltíssimes gràcies per participar.

    ResponElimina
  21. Intento fer aquets i els baguels aquesta semana. Fan molt bona pinta i segur que están boníssims!!!!!

    Montse

    ResponElimina
  22. quina passada de panets Eva!!! t'han quedat de luxe. moltíssimes gràcies per participar. petonets

    ResponElimina