4 de febrer del 2014

Rotlle de piquillos farcit de formatge, nous i ruca

Quan vaig veure aquest rotlle al blog Las María Cocinillas me'l vaig guardar a preferits per fer-lo per l'aperitiu del dinar de cap d'any, que sempre celebrem a casa els meus pares amb la família. És molt senzill de fer i queda bo i vistós. A més és idel per deixar-lo fet el dia abans, així que a veure si us animeu!




Ingredients:

Pel rotlle:
150 gr de pebrots del piquillo en conserva
100 gr de farina
2 ous
1/2 sobre de llevat químic
1 polsim de sal

Pel farcit:
250 gr de formatge d'untar
120 gr de nous
50 gr de ruca (rúcula)

Passos a seguir:

Comencem fent la base del que serà el rotlle i com que és molt ràpid de fer engeguem el forn a 180º dalt i baix (sense ventilador) perquè es vagi escalfant.
Tot seguit escorrem l'aigua dels pebrots i els triturem. En un altre recipient fiquem els ous i un polsim de sal i ho batem amb energia fins que estiguin espumosos, millor si ho fem amb unes barilles elèctriques.
Afegim els pebrots a l'ou i ho integrem bé, a mà. Tot seguit hi afegim la farina i el llevat tamissats, i ho integrem amb l'ajuda d'una espàtula fent moviments envoltants per tal que no ens baixi la mescla.
Folrem una safata de forn amb paper de forn i estenem la barreja donant-li forma rectangular i intentant que ens quedi plana i d'ample uniforme.
Ho fornegem durant 10-12 minuts. Ho traiem del forn i tot seguit ho fiquem sobre un drap de cuina net i ho enrotllem. Ho deixem així fins que es refredi, perquè agafi forma.




Un cop fred el desenrotllem i l'untem amb el formatge, hi escampem les nous i la ruca i tornem a enrotllat. Ho emboliquem amb paper film i ho deixem a la nevera fins al moment de servir, millor si és el dia següent.
El servim tallat a rodanxes. Netegeu el ganivet cada cop amb un paper de cuina per tal que quedi un tall net.

Què us ha semblat?


26 comentaris:

  1. Ostres si que sembla fàcil i que és vistós tampoc es pot negar!! Fantàstic i mira... diumenge tenim gent a dinar: si trobo piquillos el faré!! I si no en trobo suposo que també pot funcionar amb pebrots normals. Ja t'ho diré! :) Merci per la recepta!

    ResponElimina
  2. M'encanten els piquillos, però no els cuino quasi mai!!! Aquest plat m'ha cridat l'atenció!! Original i segur que molt bo! Ptns

    ResponElimina
  3. Sé que està bo perque fa uns meos el vaig fer també i ens va agradar molt.
    T'ha quedadt molt bé.
    Petons.

    ResponElimina
  4. Que pinta!!! Y muy original, me gusta, tiene que estar muy bueno con el relleno de queso y nueces.
    Besos
    Cocinando con Montse

    ResponElimina
  5. m'encanta!!! Recepta super apuntada, la trobo original, vistosa i molt gustosa. Faig un rotlle semblant amb espinacs. Amb piquillos també ha de quedar molt bo.

    ResponElimina
  6. Uff! Quin espectacle! Per quedar com a uns reis amb els nostres convidats.

    ResponElimina
  7. És un plat estupendo Eva, ja el vaig veure al seu dia i em va cridar molt l'atenció, i tu l'has clavat amb la teva versió! Quina fila tan bona que fa!

    Petons!

    ResponElimina
  8. Quin goig! Entra pels ulls i de gust boníssim!

    ResponElimina
  9. ole que rico! te quedo de lujo la verdad y es que esta tan bueno..jaja
    un besote guapa

    ResponElimina
  10. Quin rotlle més original i acolorit. Te una pinta genial i ja em puc imaginar el sabor... ummm, deu ser boníssim! La m´he possat al corrent de les entrades que m'havia perdut, que amb tanta grip per casa portava uns dies desapareguda. Les receptes molt bones i les recomenacions literaries també. El diarí d'Anna Frank el vaig llegir de joveneta i em va impactar molt!!!
    Fins aviat!

    ResponElimina
  11. Ole, ole, ole que bo!! Te una pinta boníssima, un luxe sense dubtes
    bessets
    http://desdelacuinadelhort.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  12. T'ha quedat estupendo Eva! La veritat que amb els colors queda molt vistós i segur que estava boníssim.
    petons

    ResponElimina
  13. Aquest braç salat, amb massa de pebrot em sembla genial! Et prenc la idea! Petons!

    ResponElimina
  14. Segur que vas quedar súper bé amb els convidats.
    Un petó.

    ResponElimina
  15. Un rollo delicioso, y con un color super bonito, me encanta, resulta ideal!!!
    Un abrazo!!

    ResponElimina
  16. M'agrada molt aquesta recepta: queda molt vistosa i el sabor del pebrot al bescuit ha de ser sorprenent. Petons.

    ResponElimina
  17. M'encanta la idea i m'encanten els ingredients!! Ja me'l guardo que aquest segur que el faig!! T'ha quedat genial!!

    ResponElimina
  18. Pues lo has bordado te ha quedado ademas de rico precioso, un lujo para una mesa de fiestas. Mil besicos tesoro

    ResponElimina
  19. m'ha semblat genial!!!! M'agraden molt aquests rotllos i si a més el puc preparar un dia abans i és apte per a vegetarians ja m'he enamorat.
    Me l'emporto perque el prepararé ben aviat!
    Petons,
    Palmira

    ResponElimina
  20. es un rollo muy original,bonito y con unos colores que llaman la atención y por supuesto buenisimo¡
    peto

    ResponElimina
  21. Ta quedat genial aquest rotlle de piquillos farcit!!
    Queda molt ben presentat, a més amb tots els ingredients que porta a d'estar d'alló mes bo!!
    Un petó!!

    ResponElimina
  22. Guau, tiene una pinta estupenda y la mezcla de sabores ha de ser genial, con tu permiso me llevo un trocito.

    Besos
    Miguel
    lareposteriademiguel.com

    ResponElimina
  23. Alaaaa, que maco i ben presentat t'ha quedat! Un plat de luxe, m'encanta!
    Una abraçada

    ResponElimina
  24. M'encanta quan s'innoven receptes combinant la forma del dolç però en salat, com en aquest braç de gitano. Ja l'havia vist abans, també fet amb pebrots del piquillo i farcit de formatge cremós i això de la ruca m'ha agradat. El tinc pendent perque mai he fet algu així, a veure quan el probo, no sembla gaire difícil!

    ResponElimina
  25. Xulíssim!!! Me l apunto per quan tingui convidats!!!

    ResponElimina
  26. Quina pintassa!! però a mi mai em podria quedar així... snif Molts petons guapa

    ResponElimina