22 de setembre del 2014

Hamburgueses de lluç i gambes

Passades les vacances d'estiu s'han tornat a posar en marxa els reptes culinaris en què participo. Fa uns dies vaig publicar la tatin de poma pel #reposterasporeuropa i avui participo al Memòries d'una cuinera, que aquest setembre està centrat en les hamburgueses.

Aquest és el primer cop que en faig, ja que la meva tieta treballa en una petita carnisseria molt casolana i me'n fa unes de pollastre tan bones que mai he pensat a fer-ne a casa, però gràcies a la proposta m'hi he ficat i he fet aquestes de peix que ens han agradat moltíssim.





Ingredients (2 persones / 4 hamburgueses):
300 gr de lluç esmicolat (sense pells ni espines)
100 gr de gambes pelades
1 ou
1 gra d'all
julivert fresc
sal i pebre
pa ratllat i oli d'oliva




Passos a seguir:
En un bol barregem el lluç esmicolat, les gambes tallades petites, l'ou batut, i l'all i una mica de julivert tot tallat ben fi. Salpebrem aquesta mescla i la dividim en quatre parts. Agafem cada part i li donem forma de bola i després l'aplanem per aconseguir la forma de l'hamburguesa. Les arrebossem amb pa ratllat i les coiem en una paella amb una mica d'oli d'oliva, uns 4-5 minuts per cada costat.




A casa ja m'han dit que s'han de repetir... ;-)

Ho han fet...

Judith
Anabel
Aurora

20 comentaris:

  1. Semblen ben bones! I així arrebossades queden ben curioses. Ho intentaré fer un dia d'aquests! Petons

    ResponElimina
  2. Quina bona pinta!! Han d'estar molt bones!! A més són ben senzilles de fer, així que a veure si algun dia provo a fer-les de peix, que encana no les he provat mai :)

    Un petonet!!

    ResponElimina
  3. Les he comprat a la peixateria i són molt bones!, però veient lo fàcils que són de fer, crec que m'animaré a fer-les jo matiexa!

    ResponElimina
  4. Una mica cruixent i ben cremoses per dins, les hamburgueses de peix poden ser un àpat de luxe !
    Una abraçada,
    Palmira

    ResponElimina
  5. Bona tarda,

    Voldria contactar-te per a una col·laboració. Et facilito el meu mail per a veure si em pots passar el teu i ho comentem. El meu és info@xcom.es

    Gràcies,

    Albert

    ResponElimina
  6. Les de peix a vegades costa una mica de que es mantinguin senceres, però les teves son perfectes i molt bones.
    Petons.

    ResponElimina
  7. Han quedat perfectes i no ha de ser gens fàcil!!!! Que bones!!!

    ResponElimina
  8. Tienen una pinta impresionante como todo lo que veo por tu blog, me quedo por aqui, bicos

    ResponElimina
  9. Estic segur que el meu fill s'en lleparia els dits amb aquestes hamburgueses!! Els he de fer perque mai no se com preperar peix a casa. Ara vaig tot d'una a veure els ous farcits que tenen una pinta de por!!! Besades

    ResponElimina
  10. OOOhhhh!!! Apuntades queden!!!! És una bona manera de fer menjar peix als petits de la casa!! Els meus no són tan petits i, a més, els agrada molt el peix...però.....amb aquestes els sorprendré!!!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
  11. Quina passada d'hamburguesa! Amb gambes i tot, quin luxe, aquestes segur que no me les perdo, a casa em faríen l'onada! Un petó guapíssima

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina
  12. una bona alternativa a les hamburgueses de carn! I una bona opció pels que els costa menjar peix... que així segur que se'l mengen de gust! ;)

    ResponElimina
  13. N'estic segura que si las preparo, també repetiré, perque es veuen molt gustoses.
    BON DIMARS TRESOR !!!

    ResponElimina
  14. Quina bona pensada això de fer-les de peix les hamburgueses Eva! Sempre les tenim al cap com un plat de carn, però també poden ser ben bones fetes de peix, i així ho has demostrat!

    Molt bona proposta pel Memòries!

    Petons!

    ResponElimina
  15. Gran participació...aquestes hamburgueses són una gran manera de fer menjar peix als peques! Petons!

    ResponElimina
  16. Què bones, Eva, aquestes hamburgueses! Jo no sé si arribaré al Memòries d'aquest mes, però em quedo amb la teva recepta, que em sembla ideal per als sopars de casa. Petons.

    ResponElimina
  17. molt bonas aquestas hamburgueses tevas¡¡
    peto

    ResponElimina
  18. Quina bona pinta! Em sembla que les faré ben aviat. :-D

    ResponElimina
  19. Jo també et demanaria de repetir!!!!!! Bones i molt sanes.
    Moltíssimes gràcies per participar a Memòries.

    ResponElimina
  20. apuntadíssima la recepta!!!! gràcies per participar reina. petonets

    ResponElimina