14 d’octubre del 2014

Cinque Terre I: Monterosso i Riomaggiore

Tot i que aquest és un bloc bàsicament de cuina també hi tenen cabuda altre tipus d'entrades. Fins ara eren llibres i avui m'he animat amb viatges, la meva tercera passió. Des de fa uns anys amb un parell d'amigues acostumem a fer una escapada anual, hem estat a Frankfurt, Munich, un parell de cops per Anglaterra i aquest cop ha tocat Itàlia, concretament les Cinque Terre. Tot just fa una setmana que vam tornar així que aprofito que ho tinc fresc...

S'anomena Cinque Terre a una part de la costa italiana del mar de Ligúria, a la província de La Spezia d'una gran bellesa. Les Cinque Terre van des de Punta Mesca fins a Punta di Montenero, i comprèn els pobles de Monterosso, Vernazza, Corniglia, Manarola i Riomaggiore. El 1997, a instàncies de la província de La Spezia, les Cinque Terre, juntament amb Portovenere i les illes de Palmaria, Tino i Tinetto, van ser declarades Patrimoni de la Humanitat de la UNESCO.El 1999 es va crear també el Parc Nazionale delle Cinque Terre. Font: Viquipèdia.

Font: Lonely Planet

Quatre apunts:
La nostra escapada ha durat des del divendres al vespre fins dilluns al vespre, hem estat dos dies a les Cinque Terre i al tercer hem visitat Pisa. Si només disposeu d'un cap de setmana n'hi ha suficient per veure els cinc pobles.

És una zona protegida per la qual et pots moure còmodament en tren (n'hi ha molta freqüència) o també fent senderisme entre cada poble. Actualment, però, i degut a les grans inundacions del 2011 només està obert el sender que enllaça Monterosso amb Vernazza. Nosaltres volíem fer el sender més famós, conegut com Via dell'Amore, que uneix Manarola i Riomaggiore, però no ha pogut ser, així que ens hem mogut en tren i també en vaixell perquè les vistes des del mar són imprescindibles.

Per visitar aquesta zona existeixen un abonament, la Cinque Terre Card. Pot comprar-se només pels senders o pels senders i el tren. A dia d'avui el preu de la targeta d'un dia és de 12€ i de dos dies de 23€.

Nosaltres hem decidit allotjar-nos a La Spezia, que està a només 9 minuts en tren de Riomaggiore.

M'acompanyeu en aquest viatge?

Divendres 3: Linyola - Girona - Pisa

Sortim a mitja tarda de casa i ens dirigim a l'aeroport de Girona. Passem el control de seguretat en pocs minuts, sopem i sorpresa, el vol sortirà amb hora i mitja de retard. Finalment surt a les 12:00h, just quan hauríem d'estar aterrant a Pisa, però el pilot es dóna pressa i arribem amb només una hora.

L'aeroport de Pisa és l'aeroport europeu que està més a prop de la ciutat, a només 1 quilòmetre, així que agafem un taxi (11'60€)  i en menys de 5 minuts estem a l'hotel on només passarem unes hores ja que a les 8'13h tenim reservat el tren cap a La Spezia.

Dissabte 4: La Spezia - Monterosso al Mare - Riomaggiore - La Spezia

Ens llevem ben d'hora, fem un esmorzar ràpid a l'hotel i tardem uns 10 minuts caminant fins l'estació de trens. Els bitllets (23'10€/3 persones) els vam reservar amb la pàgina GoEuro i cal imprimir-los a l'arribar a l'estació. És molt fàcil, fiques el número de reserva i llestos. Imprescidibles validar-los abans de pujar al tren.

El trajecte és d'una hora i quart aproximadament, i en menys de deu minuts caminant arribem a Il Quadrifoglio, l'hotel on ens allotjarem les dues nits següents. Sense perdre gaire temps ens registrem, deixem les maletes i tornem a l'estació per agafar el tren fins a Monterosso al Mare, el poble de les Cinque Terre que ens queda més allunyat.

Monterosso és el poble més grans dels cinc (1.500 habitants), i està format per una part moderna i una altra d'antiga. És l'unic poble que compta amb platges pròpiament dites, i algunes són de pagament. A la part moderna bàsicament es pot passejar pel passeig marítim i la platja i veure el Il Gigante.

Il Gegante

Us heu adonat que hi ha gent a la platja?? per ser octubre feia una calor de por...

Continuem cap a la part antiga, aquesta si que ens agrada! carrers estrets pels de restaurants, botigues i turistes (molts turistes!).

Racons i edificis que em recorden a Venècia...

Aprofitem que és l'hora de dinar per buscar restaurant, i després d'una bona estona de trobar-los tots plens ens esperem 10 minuts per aconseguir taula a peu de platja i provar una de les especialitats de la Ligúria, els trenette al pesto acompanyats de vi blanc D.O. Cinque Terre.

No s'aprecia, però hi ha trossos de patata bullida, com dicta la tradició.

Ens saltem els postres per anar a una gelateria artesana que hem vist una estona abans. Sens dubte Itàlia és el país dels gelatos, són boníssims!

Panna cota i coco

El següent poble que volem visitar és Riomaggiore, el que queda més lluny, i el motiu és perquè volem agafar el vaixell que els uneix i veure així, des del mar, els cinc pobles. Crec que va ser el gran encert del viatge, es tarda només una mitja hora i les vistes són espectaculars.

El bitllet només d'anada costa 9€ per persona, i el vaixell està gestionat pel Consorzio Marittimo Turistico 5 Terre. Com que ens queda una estona abans d'agafar-lo aprofitem per ficar els peus a l'aigua del mar i refrescar-nos.

I les vistes dels del vaixell...

Monterosso al Mare

Vernazza

Corniglia (l'únic on no para el vaixell)

Manarola

Riomaggiore

Visitem Riomaggiore durant un parell d'hores. El primer que veig i que veurem també a la resta de pobles és que la gent pren el sol a qualsevol lloc, molt còmode no sembla...

I seguim cap al poble, carrers estrets i costeruts, moltes escales i botigues plenes de productes gastronòmics típics.

Chiesa de San Giovanni Battista

Vam veure vàries vegades fonts amb plats per abeurar animals, ideal oi?

I tot i saber que la Via dell'Amore està tancada ens la trobem i recorrem uns metres fins a trobar-nos la porta.

Chiusa ;(

I després de tantes hores despertes, tantes coses vistes i tanta calor, no podem resistir-nos a una merescuda recompensa en una terrasseta sobre el mar fins que es pon el sol.

Després d'això vam tornar a La Spezia, vam fer un sopar ràpid a base de pizza al taglio i a dormir d'hora que ha estat un dia llarg.

Següent etapa: Cinque Terre II: Vernazza, Corniglia i Manarola

1. Una viatje sens dubte memorable, un lloc preciós i unes magnífiques fotos. Ptonets

2. Quin lloc més diví! Adoro Itàlia, de dalt a baix! Molt bon reportatge, moltes gracies per compartir-lo. Un petó maca!

Les receptes que m'agraden

3. Pisa em va agradar molt, petita però amb personalitat :o)
    Quins moments més bons per recordar, oi?
    Una abraçada,
    Palmira

4. Hola Eva guapa tu

Que maco, i quins records nosaltres amb la Colla gegantera de Santa Susanna de la en soms part i varem estar fa d´això ja unes quantes llunes, et roba el cor, meravellòs i el menjar de super 10, no tot es pasta

mil petonets i gràcies per compartir aquest bonics records, Susanna

5. Una zona que conozco algo no toda y desde luego es un viaje magnifico sin lugar a dudas el que pudes saborear.
    peto

6. Un lloc preciós per visitar! M'encanta Itàlia! Me n'alegro que t'ho hagis passat tan bé! Esperem la continuació....

7. Itàlia té molt per veure, i per menjar. Un viatje preciós.
    Petons.

8. Una crònica magnífica, felicitats Eva!!

9. M'esperan unas amigues perque avui dinem fora, pero quan torni t'aseguro que hem miraré la teva publicació al detall.
    UNA ABRAÇADA BONICA :)))

10. Ostres, Eva... Ja me n'han parlat moltes persones, de les Cinque Terre. Ho haurem de posar a la llista, oi? En qualsevol cas, Itàlia sempre val la pena... que, a més de bonic, s'hi menja rebé!
    Una abraçada!
    Oriol

11. Ja soc aquí, i contenta d'haver seguit aquest magnífic reportatge... Deu ni do, accelerat pero profitós i precios; que de poblets bonics te la costa italiana, i quines emocions vareu viure. De fet ITALIA te un no se que que enganxa, no es per res que pertany a la mediterrania.
    Imagino el contenta i motivada que haurás tornat, i agraiexo l'esforç de pasarho tot perque ho poguem veure els teus seguidors, perque porta feina i després d'un viatge una te coses a fer.
    GRACIES BONICA, i dirte que he acabat el post rien a carcajada suelta quan he vist a on prenen el sol algunes persones, renoi hi ha gent a la que li agrada complicarse la vida!!! i potser algú encara s'hi posaría un llit a sobre de tacholes de faquir, jajajaaaaaaaa.
    PETONETS I BENVINGUDA!!! :)))

12. Quina escapada més xula!! I quantes coses heu vist!!! M'ha agradat molt la zona. Jo només coneixia Pisa.
    petons

13. Carai quin viatge mes bonic , gracies per compartirlu amb nosaltres !!!!