10 de novembre del 2014

Chokladbollar {Suècia}

Aquest mes he estat l'afortunada d'escollir el destí del repte #reposterasporeuropa, i he decidit que ens n'anem a Suècia!

Només quatre apunts curiosos sobre aquest país: és el tercer país més gran en extensió de la Unió Europea, té una densitat de només 20 habitants per quilòmetre quadrat, és la mare de la súper addictiva Ikea i la seva llengua, el suec, és totalment incomprensible!!

I com que sóc bibliotecària no puc deixar d'anomenar alguns dels escriptors suecs més llegits a l'actualitat: Mari Jungstedt, Camilla Läckberg, Stieg Larsson i l'arxiconegut Henning Mankell. Heu llegit algun d'aquests autors?

I passant al dolç... els suecs són grans aficionats als pastissos i postres i en tenen una gran varietat. Al blog ja hi tinc publicats uns panets dolços anomenats semlor, i ara m'he decidit per un dolç que acostumen a prendre acompanyant el cafè, unes chokladbollar o boletes de xocolata.






Em va cridar l'atenció que es fessin amb avena i que fossin extremadament senzilles de fer. El resultat m'ha semblat boníssim, unes mossegades amb un sabor a xocolata i cafè i un toc semicruixent aportat pel cereal. Jo de vosaltres les faria i jutjaria en primera persona, només necessiteu 20 minutets ;)






Ingredients (20 boletes):
100 gr de flocs d'avena (jo integrals)
75 gr de mantega a temperatura ambient
3 cullerades grans de cacau en pols (pur, sense sucre)
50 gr de sucre morè
1 cullerada gran de cafè (que estigui fred)
1 cullerada petita d'essència de vainilla
2 cullerades grans de llet
coco ratllat per arrebossar

Passos a seguir:
Fiquem la mantega, el sucre i el cafè en un bol, i amb una cullera els mesclem. Hi afegim la resta d'ingredients i els integrem. Podem fer directament les boletes o deixar la massa a la nevera perquè agafi cos. Jo vaig deixar-la uns 20 minuts i em va quedar força dura i ideal per a donar-li forma.
Formem les boletes i les arrebossem amb el coco.
Les deixem a la nevera durant almenys un parell d'hores. Podem servir-les directament en fred o deixar-les a temperatura ambient.






Què us han semblat? més fàcils impossibles, oi? i si teniu petits per casa estaran encantats d'ajudar-vos ;).
Ja tinc ganes de saber el següent destí, li he agafat gustillo a això de viatjar i cuinar cada mes...



34 comentaris:

  1. Que delicia!! Yo estuve apunto de hacerlas, porque me parecieron la mar de fáciles, pero al final me decanté por la Kladdkaka y ha sido un éxito, me ha encantado descubrir la cantidad de postres suecos que tienen, a cada cual más apetecible!!

    Besos!
    http://bakelosophy.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  2. Enorabona per ser l'anfitriona del mes, però noia, quants reptes estàs fent?! :o)
    Aquestes boletes m'encanten, amb un café em semblen genials i com que porten avena també tens la conciència en apu amb la dieta!
    Una abraçada,
    Palmira

    ResponElimina
  3. Mira tu! Jo no lo únic que sabía dels suecs es lo de l´Ikea, jajajajaja Be, i lo de que el idioma es incomprensible, això també.
    Aquesta recepte es molt interessant. M´agrada molt emplear avena per a repostería. Em guado la recepte per fer-a ben aviat. Muak

    ResponElimina
  4. Que bo!! M'encanta la idea d'agafar receptes d'altres llocs del món, i aquest vici dolç que ens portes avui és genial! Queden ben bonics i segur que en un segon volen tots! A mi que la xocolata em torna boja... vaja, demà ja no en quedaria cap! hehehe

    Un petonet bonica!

    ResponElimina
  5. Una bona opció per acompanyar el café de la sobretaula o un té.
    Petons.

    ResponElimina
  6. que sa, si no fos per la mantega...sembla exquisit!! apuntada la recepta! amb mantega i tan! etons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si... llàstima de la mantega... però mira, un dia és un dia!! ;). Un petó!

      Elimina
  7. Nena!! Gràcies per escollir Suècia: tenen uns dolços impresionants!!! FELICITATS!!! Aquestes boletes de xocolata fan MOLT però que MOLT bona pinta i, sí, això de la civada m'agrada!!

    ResponElimina
  8. Eva...he llegit quasi tots el llibres de tots els autors que esmentes...és més, vaig instar a la família a viatjar a Suècia per poder visitar-ne algun dels escenaris on transcorren les seves novel·les...i no vaig parar fins que vaig anar a Ystad, on representa viu el comissari Wallander...(ara vull anar a Kiruna, ben al nord...però no tinc massa quorum...!!!!). És un país genial! Nosaltres fem unes patates que les vam aprendre a cuinar allà. Va ser un dels millors estius, perduts en una granja al mig de la naturales i rodejats de llacs!!! En fi....que has tocat un dels meus països predilectes...i com no...amb una gastronomia i rebosteria ben interessant! Petonarros!

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'encantaria anar a Suècia! el Joan va anar-hi fa uns mesos al campionat europeu de pesca i jo em vaig quedar amb les ganes... en fi, tot arribarà, però aquestes boletes les he de tastar al seu lloc d'origen!! un petó!

      Elimina
  9. Eiiii anfitrionaaa!!! Ja pensava jo que tornariem a coincidir...però ja seria massa casualitat...jejejejejeje
    Ixes boletes deuen ser la bomba, no? Un dia li les pense preparar a ma mare per a introduirla en la cultura sueca i que dixe de donar-me la tabarra en plan "paso de ir a Ikea porque ahí sólo venden tablones..." jajajajajajaja

    ResponElimina
  10. Hem semblan fantástiques aquestes boletes dolçes, y molt simpatic el sobret; gracies també per les recomanacións literaries; les tindré en compte.
    UNA FORTA ABRAÇADA EVA, s'et valora y aprecia :))))

    ResponElimina
  11. Que t'has oblidat de l'Asa Larsson!!! ja ja ja ja t'ho perdono per que els panets semlor estaven bonissim, i com no, aquestes boletes les hauré de fer... :D

    ResponElimina
    Respostes
    1. He obviat l'Asa Larsson expressament perquè em vaig llegir un llibre seu i el vaig trobar molt i molt fluixet... ;). Agafa la Berta i les dues cap a la cuina!!

      Elimina
  12. Quina recepta tan facil y bona! aquestes boletes les haig de probar...Petons!!

    ResponElimina
  13. Hola Eva!! No me pueden gustar más, estas bolitas son una delicia y con chocolateee... ya que más te voy a decir, que me encantan!!
    Un beso

    ResponElimina
  14. ¡Oh Eva, hemos coincidido en la receta! Me alegro de que hayas elegido este destino, hemos aprendido un montón

    ¡Besos mil desde http://losdulcessecretosdecuca.blogspot.com.es!

    ResponElimina
  15. No conocia este postre sueco querida amiga, pero me han encantado son unas bolitas preciosas y ricas. Mil besicos cielo

    ResponElimina
  16. Unas bolitas muy buenas y bien presentadas asi,pueden ser tambien unos postres idelaes para las proximas fiestas
    Peto

    ResponElimina
  17. Aquestes boletes sueques tenen una pinta tremenda! Les hauré de tastar... Un petó bonica

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina
  18. Que bones Eva, encara tinc flocs d'avena de les meves galetes així que no tinc escusa per no tastar-les. Gràcies per haver estat tan bona rebostera "jefe" petons !!!

    ResponElimina
  19. Que buena pinta tienen estas bolitas. Estupendas para tener estas fiestas a manos para las visitas.

    Un besito.

    http://dulcespecadosyotraslujurias.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  20. aquestes boletes han d'estar boníssimes!!!!! apuntada la recepta. petonets guapa

    ResponElimina
  21. Que ricas, que buena idea otra de avena :)

    ResponElimina
  22. Soy una apasionada de la avena asi que me la apunto porque tienen una pinta estupenda! Besotes

    ResponElimina
  23. Hemos coincidido pero es que estaban tan ricas estas bolitas.. jejejeje
    Besitos guapa

    ResponElimina
  24. Hola Eva, me encantó el destino elegido y no me imaginaba que tenían tanta variedad en su repostería, hemos hecho maravillas. Estas bolitas me gustan porque son fáciles y con ingredientes que tenemos en casa.
    Besos!

    ResponElimina
  25. Pues si que tienen buena pinta estas bolitas! De todas formas creo que primero me animaré con los semlor y luego con estas delicias, jeje! Bss

    ResponElimina
  26. que deliciassss se ven super ricas....
    Carolina
    Carris cupcake

    ResponElimina
  27. Yo he elegido la misma receta porque me parecieron muy sencilla s y debian estar ricas..y asi fue..triunfó pir goleada! Las tuyas se ven deliciosas y muy vistosas! Felicidades!

    ResponElimina
  28. Qué ricas las bolitas estas!! Me ha sorprendido un montón la repostería sueca, tiene muchas muchas recetas ricas de donde elegir!!! :) Un besooo!

    ResponElimina
  29. Que delicia por favor! Me paso un poco tarde, pero me he pasado!
    Gracias por compartir la receta con todos!!!!

    ResponElimina