20 de desembre del 2014

Rotlle d’espinacs farcit de formatge i salmó

Fa uns mesos vaig publicar un rotlle de piquillos farcit de formatge, nous i ruca que vaig fer pel dinar de cap d'any i tenia pendent la recepta que us porto avui i que vaig fer el mateix dia... com passa el temps! He recuperat les fotos però he hagut de tornar a demanar la recepta a la meva amiga Judith del blog Dona ha via de ser.

Us animo a que els feu els dos i veureu les cares de sorpresa dels vostres comensals, i així també escolliu quin us agrada més, jo no sabria per quin decidir-me...




Ingredients:

Pel rotlle:
4 ous
400 gr. d’espinacs congelats
una nou de mantequilla
sal

Pel farcit:
250 gr. de formatge d'untar
1 paquet de salmó fumat

Per decorar (opcional): pebrots del piquillo

Passos a seguir:
Escaldem els espinacs i els deixem en un escorredor perquè perdin l’aigua, ens ajudem de les mans per tal que quedin el més secs possible, aquest pas és molt important perquè sinó el bescuit fet amb els espinacs no ens pujarà o quedarà aigualit.

Preescalfem el forn a 180º i mentrestant separem els rovells i les clares dels ous. Fiquem en un bol els rovells, els espinacs, la mantega i la sal i ho triturem fins que quedi ben fi.
Muntem les clares a punt de neu i afegim la mescla anterior a aquestes i ho integrem del tot.
Folrem la safata del forn o una llauna gran amb paper de cuina i estenem a sobre la massa de forma homogènia, que quedi ben llisa.

La fornegem durant 10-12 minuts i un cop fora del forn la traiem de la safata i la deixem amb el paper de forn a sobre del taulell de la cuina.
Hi estenem el formatge d’untar per tota la superfície i a sobre hi fiquem el salmó fumat. Ara toca donar-li forma de braç de gitano, així que enrotllem amb compte que no se’ns trenqui i el deixem refredar en una safata.





Un cop ja està fred podem reservar-lo a la nevera d’un dia per l’altre, així que és ideal per fer-lo en dies que vas de bòlit ja que pots deixar-lo fet amb anterioritat.

Si us ve de gust podeu decorar-lo amb pebrots del piquillo tallats amb formes (com podeu veure a la foto de la Judith a la part inferior) o servir-lo tallat a rodanxes com vaig fer jo.


Quin provo primer??!!

Un aperitiu bo i vistós per aquestes festes que s'acosten. Quins ficareu vosaltres a taula?

Ho han fet...

Judith

14 comentaris:

  1. Eva!! Me ha encantado la receta! Que bonito queda!! Me la guardo para hacerla en estos días, a ver si me da tiempo de hacer todo lo que quiero hacer!! :)
    Un beso!!! Elisa D.

    ResponElimina
  2. Que bo iquinapresentaciómésbonica,ideal per a la taula de nadal.

    Bones festes

    ResponElimina
  3. Els trobo ben vistosos, son molt macos i segur que ben bons! Una abraçada maca i que passis un bon Nadal, molts petons!

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina
  4. Quina delicia!!Una presentació de 10!!
    Ma encantat aquesta recepta.
    Nones festes!!

    ResponElimina
  5. BON DIA MACA!!!
    De fet amb tot el que porta te que tenir un gust molt saborós sens dubte!!!
    A mes es PRECIÓS per presentar a la taula.
    MOLT BON DIUMENGE ESTIMADA :)))

    ResponElimina
  6. Tan l'un com l'altre estàn molt bons i ho primer es que ja entren per la vista, queden molt macos. Millor una mica de cada, no?
    Petons.

    ResponElimina
  7. T'han quedat genials!!!! I quin goig que fan a taula!!

    ResponElimina
  8. m'encanta la presentació queda molt vistós! Jo tampoc sabria per quin començar, je je je...

    ResponElimina
  9. Quda súper bé. M'encanta la presentació i ha d'estar boníssim.
    Aprofito per desitjar-te bones festes
    petons

    ResponElimina
  10. Desde que vaig veura aquest rotlo la primera vegada amb vaig enamorar. Queda tan bonic i colorit!!! A m'em si m'anim a fer-lo ara que veig es teu tan bo. Molts D'Anys i Bones Festes. Muaks

    ResponElimina
  11. Què bonics queden els dos rotlles junts, Eva! És una proposta genial per aquestes festes. Aprofito per desitjar-te molt bones festes, guapa. Una forta abraçada.

    ResponElimina
  12. Qué chulada y qué ricos tienen que estar! Me encanta como te han quedado, vamos, están perfectos!!
    Un abrazo guapísima y Feliz Navidad!!

    ResponElimina
  13. Em penso que aquesta combinació ha de ser boníssima!! I...per cert....t'han quedat preciosos!!! Jo, encara no m'he atrevit mai amb cap rotlle....ni dolço ni salat. M'he de posar les piles!!!
    Petons, Eva!!! Bones festes!!!
    Olga

    ResponElimina
  14. Hola Eva! Otra vez estoy por aquí, esta vez vengo a felicitarte en estas fiestas y dearte todo lo mejor para el 2015!!Te he dejado algo especial en mi blog!! Espero que te guste!! Un beso, Elisa. http://especialmentedulceblog.blogspot.com/2014/12/feliz-navidad.html

    ResponElimina