26 de gener del 2015

Empanada d'espinacs i gambes

Tinc pendent d'aprendre a fer massa d'empanada a casa... i és que des que vaig fer l'empanada de tonyina me n'he tornat addicta! són fàcils, bones i agraden a (gairebé) tothom. La proposta d'avui també l'he treta de la pàgina web de La Cocinera i és que en tenen un recull que a quina més bona!




Ingredients:
1 massa per a empanada de la Cocinera
100 gr de gambes pelades
500 gr d'espinacs frescos
1 ceba
1 pastanaga
oli d'oliva, sal i pebre.




Passos a seguir:
Rentem els espinacs, els escorrem i els saltegem en una paella amb oli. Els salem i reservem.
Piquem la ceba i la pastanaga ben petites i les sofregim amb una mica d'oli a la mateixa paella, a foc lent. Hi tirem sal i ho afegim als espinacs.
També a la mateixa paella daurem les gambes i les salpebrem.

Preescalfem el forn a 200º. Estenem la massa per a empanada i repartim sobre la meitat de la base la mescla d'espinacs i a sobre les gambes deixant una mica de marge per a tancar l'empanada. La tancarem prement amb els dits i doblegant-la.

Fem un forat d'aproximadament un centímetre al centre de l'empanada, per tal que el vapor pugui sortir. Jo vaig utilitzar l'aparell de treure el cor a les pomes...


Fornegem durant 20 minuts o fins que vegem que agafa el color daurat.




Quina us fa més goig? la de tonyina o aquesta? difícil elecció per un dilluns a primera hora, oi? Ànims!

L'han fet...

Anabel


16 comentaris:

  1. Es pareix a ses Espinagades que es fan aquí a sa Pobla, son típiques de Sant Antoni. Ses mes típiques es fan amb peix. Aquestes amb gambes segur que estàn per triunfar. Bona setmana!!! Muaks

    ResponElimina
  2. Espinacs i gambe, una combinació fantàstica!! se'm va la boca aigua només de pensar-hi... i son les 9 del matí encara!!! Segur que va triomfar!

    ResponElimina
  3. Ummm amb el que m'agraden els espinacs!!!!

    ResponElimina
  4. A mi m'agraden les dues, no em facis triar, jejeje.
    Ben farcida d'espinacs per menjar verdura sense adonarse'n.
    Petons.

    ResponElimina
  5. a mi les empanades m'agraden totes, vegetarianes, amb carn, amb tonyina amb qualsevol cosa sempre surten ben bones i aquesta proposta és fantàstica.
    Ja veuràs, la masa no es pas tant dificil... anima't!!
    Una abraçada,
    Palmira

    ResponElimina
  6. Jo em quedo amb les dues, tant tonyina com la d'espinacs i gambes!! Crec que ja som dues que tenim pendent aprendre a fer la massa a casa jeje!
    Molts petons

    ResponElimina

  7. Eva; Un mar i muntanya molt ben embolicat...
    Salutacions des de Badalona¡¡ :O)

    ResponElimina
  8. Es que els espinacs combinen amb tot! M'encanta Eva, ho provare ;)
    Anna

    ResponElimina
  9. La combinació d'espinacs i gambes m'encanta!
    I en format empanada, una manera ideal perquè tothom mengi verdura ;)

    ResponElimina
  10. Torno a escriure, que se m'ha anat la xarxa... prova de fer tu la massa Eva, ja veuras quin canvi, millorarà molt l'empanada, tot i que no li deia jo que no a un trosset d'aquesta, la combinació m'encanta!

    Petons!

    ResponElimina
  11. Hem sembla que la combinació espinac gamba no l'he provar i veient aquesta empanada ha de ser molt bona !

    ResponElimina
  12. Eva una empanada muy acertada y buena sin lugar a dudas.
    Peto

    ResponElimina
  13. Què bona!! Me'n menjaria un bon tros. La posaré en pràctica.

    Una abraçada!

    ResponElimina
  14. Espinacs i gambes...no ho he provat mai...em sembla que seria una magnífica manera de colar els espinacs a les peques de casa! Petonarros!

    ResponElimina