18 de maig del 2015

Lasanya de verdures (versió 2)

Tal com us vaig comentar a l'entrada de les ametlles garrapinyades, tinc un dossier que em van fer unes companyes i amigues amb propostes de receptes seves que em vaig comprometre a cuinar i compartir. La recepta d'avui també forma part d'aquest recull i ve de la mà de l'Anabel.





Al blog hi podeu trobar una lasanya de verdures que vaig publicar ja fa temps i aquesta és força similar, però incorpora uns dels ingredients que més agraden a l'amfitriona de la recepta, els xampinyons ;).

Som-hi!

Ingredients (4 racions):
12 làmines de lasanya precuinada
1 pot de tomàquet fregit
1 ceba
2 alls
1 carabassó
6 xampinyons grans
1 pebrot vermell
1 pebrot verd
2 pastanagues
1 bola de mozzarella
oli d'oliva i sal

Passos a seguir:
Com que la lasanya no la cobrirem amb beixamel, fiquem les làmines de pasta a remull en aigua calenta per tal que s'estovin una mica.
Tallem la ceba i l'all ben petits i els sofregim en una paella amb oli d'oliva. Quan la ceba estigui daurada afegim els pebrots trossejats, i passats uns minuts els xampinyons i els carabassons també a trossets. Ho salem i deixem coure uns 5 minuts, moment en què afegim el pot de tomàquet fregit (en reservem una mica per la base de la safata) i continuem coent fins que les verdures estiguin fetes.
Per muntar la lasanya fiquem a la base d'una safata apta per a forn el tomàquet que hem reservat, i a sobre hi fiquem làmines de lasanya, que cobrirem amb les verdures i així successivament fins a acabar amb les últimes làmines.
Tallem la bola de mozzarella a rodanxes fines i la repartim per la superfície de la lasanya. Fornegem a 200º durant 10 minuts, els últims 3 amb l'opció de gratinador perquè ens quedi torradeta.

No sé a vosaltres, però a casa ens encanta la lasanya vegetal i és un plat que fem sovint. A més és ideal per a dur a la feina si heu de dinar de carmanyola, jo ja tinc la meva de demà preparada ;)

13 comentaris:


  1. Eva; L'amfitriona -Anabel- té força bon gust amb el xampinyons, a mí també m'agraden.
    Bona proposta amb verdures¡¡
    Salutacions Eva¡¡ :O)
    Et vaig deixar un missatge al facebook, ja em diràs alguna cosa.

    ResponElimina

  2. Eva; L'amfitriona -Anabel- té força bon gust amb el xampinyons, a mí també m'agraden.
    Bona proposta amb verdures¡¡
    Salutacions Eva¡¡ :O)
    Et vaig deixar un missatge al facebook, ja em diràs alguna cosa.

    ResponElimina
  3. M'agrada aquesta idea d'anar fent una carpeta amb les receptes per compartir de les amigues.
    La lasanya de verdura m'encanta, amb o sense xampinyons!
    Petons i bona setmana
    Palmira

    ResponElimina
  4. Més lleugeraque la lasanya de carn. M'agrada amb els xampinyons.
    Petons.

    ResponElimina
  5. Una iniciativa molt xula, especialment si es tracta de compartir receptes tan bones com aquesta. Preparo lassanyes de verdura fa relativament poc i he de confessar que m'han arribat a agradar més que les de carn i em resulten molt menys pesades. Ah, i con l'Anabel, jo tampoc puc estar-m'hi d'afegir-hi xampinyons, m'encanten!!
    Petons Eva!!

    ResponElimina
  6. M'encanta, llàstima que engreixa, però és molt més lleugera que la de carn.
    Petons
    Anna

    ResponElimina
  7. Qué buena pinta, vaya rico! Un abrazo, Clara.

    ResponElimina
  8. Una molt bona alternativa a la lasanya de carn, sí senyora. I els xampis...mmmm....molt bons!! Bona combinació!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
  9. Aquest receptari és una mina!!! Quina pinta té aquesta lasanya!!!

    ResponElimina
  10. Molt fan de les lasanyes vegetals i especialment les de bolets! :)
    La teva sense beixamel i amb mozzarella m'encanta. Segur que a casa també agradaria molt.
    Petons!

    ResponElimina
  11. Tenc que dir que la lasanya m´agrada de totes les maneras posibles. Lo que hi vulguis ficar em va be. Apuesta convinació em pareix una opción perfecta i deu estar increíble. Besos guapa

    ResponElimina
  12. A mi també me la pots servir amb el que vulguis!!! I sóc una fanàtica dels xampinyons com la teva amiga així que... deliciosa!!! :)
    Petons

    ResponElimina
  13. Eva, m'has fet venir gana en un moment!... Què bona!! Aviat la faig!!
    Una abraçada!

    Laurra

    ResponElimina