7 de juny del 2015

Llimonada a la menta

De resultes d'una recepta que ben aviat espero poder ensenyar-vos m'he trobat amb 6 llimones sense pell que havia de gastar, així que m'he animat a fer la meva primera llimonada casolana, una beguda ideal per a combatre la calor.

Enlloc de fer-la amb sucre l'he feta amb xarop d'atzavara, la quantitat justa perquè quedés un xic àcida, que és com a mi m'agrada.




Som-hi!

Ingredients (1 litre):
12 fulles de menta fresca
200 ml d'aigua (per infusionar amb la menta)
150 ml de suc de llimona
100 ml de suc de llima
75 ml de xarop d'atzavara
525 ml d'aigua

Passos a seguir:
Fiquem les fulles de menta al morter, les premem bé i hi afegim els 200 ml d'aigua molt calenta. Deixem que s'infusioni fins que estigui a temperatura ambient.
Quan ja hagi perdut l'escalfor colem la infusió i la barregem amb el suc de les llimones i de les llimes. Hi afegim el xarop d'atzavara i l'aigua restant i ho removem bé.
Ho aboquem a una botella i la reservem a la nevera durant almenys 1 hora, s'ha de servir ben freda.

Una beguda ideal per a una festa d'aniversari, per a prendre després d'una tarda de piscina o simplement perquè si ;)

Recepta adaptada de: Xabi likes chocolate


16 comentaris:

  1. Refrescant i natural!! No hi pot haver res millor! :)
    Una abraçada guapa!!

    ResponElimina
  2. Que fresquita y rica, tiene que estar mu buena.
    Besos
    Cocinando con Montse

    ResponElimina
  3. M'encanta, ha de ser molt refrescant. La combinació de llima, llimona i menta m'encanta!

    ResponElimina
  4. Genial para refrescarse de este calor :D un besO!

    ResponElimina
  5. Es una beguda molt refrescant, a mi m'agrada amb la menta.
    Petons.

    ResponElimina
  6. Segur que és més bona que les comercials! i el toc de menta li va molt bé!

    ResponElimina
  7. Que refrescant!! M'encanten els refrescos amb menta!

    ResponElimina
  8. El puntet que li ha de donar la llima i la menta l'ha de fer irresistibles! I amb la calor que està fent, és una recepta ideal per aquestes dates! un petó!

    ResponElimina
  9. Perqué si :o) M'agraden molt els refrescos cassolans, sense aditius o colorants i la llimonada és la meva favorita tot i que aquest any encara no vé de gust per les temperatures exteriors!
    Petons i que tinguis una bona setmana,
    Palmira

    ResponElimina
  10. Deu ser super refrescant. No he tastat mai el xarop d'atzavara, serviria el d'agave?
    Petons guapa
    Anna

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Anna!! si, atzavara és ágave en català, així que si en tens no dubtis a fer-ne, t'agradarà! un petó!

      Elimina
  11. Quina llimonada mes refrescant!!! Aquesta boguda es perfecta per quant tornes de sa platja, te recuperes amb un segon. M'encanta!!! Que passis una bona setmana!

    ResponElimina
  12. Què bona!!! Aquesta la faré segur, que també tinc llimones per gastar.
    petons

    ResponElimina
  13. Molt bona i refrescant, sí senyora! I si és natural feta a casa.....encara molt més!!!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
  14. Fresqueta i boníssima, segur que ideal per aquesta época!!! Bon cap de setmana! Clara

    ResponElimina