27 d’abril del 2016

Bescuit d'ametlla i llimona

El bescuit que us porto avui és ideal per a esmorzar o berenar, és lleugerament contundent gràcies a la farina d'ametlla, i la llimona li dóna un toc aromàtic boníssim. Si com jo, teniu una resta d'ametlla mòlta al rebost, aprofiteu i engegueu el forn!






Ingredients:
150 gr de farina
100 gr d'ametlla mòlta
50 gr d'oli d'oliva suau
100 gr de sucre
3 ous
la ratlladura d'una llimona
1'5 cullerades petites de llevat químic

Passos a seguir:
Escalfem el forn a 180º amb calor a dalt i baix.
Batem l'oli i el sucre junts fins aconseguir una mescla esponjosa. Hi afegim els ous, d'un en un, mesclant bé. Afegim la pell de llimona, la farina i el llevat i mesclem. Finalment afegim l'ametlla mòlta i removem fins a integrar-ho tot.
Greixem un motlle desmuntable de 20 cm de diàmetre, hi fiquem la mescla i fornegem durant 30 minuts o fins que quan clavem una agulla aquesta surti neta.
Un cop fora del forn el deixem refredar una mica, desemmotllem i deixem sobre una reixeta fins que estigui del tot fred.

Recepta extreta de: Blog Teresa

9 comentaris:

  1. Guarda'm un troç que amb la ametlla i la llimona ratllada aixó ha d'estar suprem.
    Petons.

    ResponElimina

  2. Eva, Fruit sec i cítric... una bona combinació de gustos¡¡
    Salutacions Eva¡¡ :O)

    ResponElimina

  3. Eva, Fruit sec i cítric... una bona combinació de gustos¡¡
    Salutacions Eva¡¡ :O)

    ResponElimina
  4. M'apunto a la farina d'ametlla! Els cócs amb ametlla m'encanten!
    Petonets, Eva!
    Olga

    ResponElimina
  5. Que bueno, con almendra me encanta como quedan los bizcochos, dan un sabor muy bueno y quedan muy jugosos, te ha quedado genial.
    Besos
    Cocinando con Montse

    ResponElimina
  6. L'atmella els hi dóna un gust genial! Perfecte Eva: quin esmorzar més bo! 😊
    Petons

    ResponElimina
  7. L'ametlla m'encanta a qualsevol coca o dolç. T'ha quedat un bescuit delicios. Ara que vaig a fer-me un cafetet, m'en menjaría un bon troç. Bon cap de setmana

    ResponElimina
  8. Aquesta és una d'aquelles receptes de "fons de cuina". Els cócs són fantàstic per a qualsevol hora, i la farina d'ametlla i dóna una textura i gust fantàstics.

    ResponElimina
  9. Aquesta molla m'està cridant!!!! Petonarros!

    ResponElimina