31 de maig del 2016

Pastís de formatge i speculoos {sense forn}

Amb mig pot de crema d'speculoos que em va sobrar d'una altra recepta he fet aquest pastís de formatge que ja és el 14è cheesecake que publico, així que si necessiteu idees doneu una ullada a l'enllaç ;)






Però algú es preguntarà que és això de l'speculoos?? doncs són unes galetes nadalenques tradicionals de Bèlgica, Holanda, Alemanya i el nord de França. Tenen un sabor característic gràcies a les espècies que s'utilitzen per fer-les: canyella, nou moscada, clau, gingebre, cardamom i pebre blanc, i molts les haureu provat perquè aquí ja fa uns anys que molts bars les fiquen com acompanyament dels cafès. El pastís d'avui està fet amb crema d'speculoos de la marca Lotus, que ja pot trobar-se a molts supermercats.

Ingredients (motlle de 20 cm):

Base:
140 gr de galetes (les que més us agradin, jo he utilitzat les Núria 0% sucre de Birba)
100 gr de crema d'speculoos

Farcit:
400 gr de formatge d'untar
200 ml de nata per muntar
5 fulles de gelatina
85 gr de sucre morè
2 cullerades soperes de crema d'speculoos

Cobertura:
6 galetes d'speculoos Lotus o similars

Passos a seguir:
Comencem preparant la base. Triturem les galetes, les barregem amb la crema d'speculoos i folrem la base d'un motlle desmuntable de 20 cm amb aquesta mescla, deixant-la ben premsada. Reservem a la nevera durant almenys 30 minuts.

Per preparar el farcit comencem ficant les fulles de gelatina en remull amb aigua freda durant uns 10 minuts. Mentrestant agafem un cassó i hi escalfem la nata sense que arribi a bullir. Afegim el sucre, mesclem fins que es desfaci i afegim el formatge i continuem mesclant amb unes baretes manuals fins que ens quedi ben integrat i la mescla sigui fina. Finalment escorrem les fulles de gelatina i també les afegim i integrem.

Repartim aquesta massa per sobre de la base, deixem a temperatura ambient una estona i reservem a la nevera durant almenys 6 hores o millor tota la nit.

Abans de servir la cobrim amb 6 galetes d'speculoos triturades.

Vaig fer aquest pastís el passat diumenge, i els 9 que vam provar-lo vam estar d'acord amb que estava boníssim! Té un sabor suau a espècies gràcies a la crema present tant a la base com al farcit, i a més no necessita forn, necessiteu més motius per fer-lo?

* Recepta extreta de: Más dulce que salado

12 comentaris:

  1. Tindré que buscar al super la crema d'especuloos. Quin pastís de formatge diferent i molt bo.
    Petons.

    ResponElimina

  2. Eva; Un bon pastís de formatge acompanyat amb aquesta crema que té tots els ingredients que si troben, tant sols queda fer-l'hi un mos¡¡
    Quina tentació de pastís, i de formatge que són els que t'agraden a tú Eva...¡¡
    Salutacions Eva¡¡ :O)

    ResponElimina
  3. En sóc una fan d'aquesta crema...jo la compro a França...el pròxim pot va dedicat a fer aquest partís! Petonarros!

    ResponElimina
  4. Buff, quin pecat!! M'encanta aquesta combinació, encara que no l'he tastada mai, però les dues coses per separat em xiflen....
    Clara

    ResponElimina
  5. Deu estar deliciós! Les postres amb galeta em pirren.

    ResponElimina
  6. Eva, quina pinta!!! M'encanta el cheese cake!!!

    ResponElimina
  7. mmm quina bona pinta! A mi m'encanta el pastís de formatge i en faig però lo teu és pur vici!hauré de passar-me a vuere la resta de receptes. Una abraçada

    ResponElimina
  8. M'encanta el cheese cake...em perden les speculoos...l'he de fer!!!!!!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  9. Una combinacion que es éxito seguro en la mesa.
    Molt bo
    Peto

    ResponElimina
  10. Com pot ser que t'hagi quedat crema de speculoos? A casa no en sobra mai :o)
    M'encanta l'idea de fer servir-la per fer la base de galetes en lloc de mantega... I els cheesecakes, veig que no sóc l'única adicta, oi? Quin recopilatorio de cheesecakes tens al blog!!!
    Petons
    Palmira

    ResponElimina
  11. Ets la reina dels pastissos de formatge!
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
  12. Jo crec que aquests alçades et mereixen el títol de Master en Cheesecakes!! Haig de cercar aquesta crema d'especuloos, que aquest pastís té una pinta molt llaminera! petonets!

    ResponElimina