8 de juny del 2016

GastroThermalia a Caldes de Montbui

Aquest passat dissabte em vaig llevar ben d'hora per anar a Caldes de Montbui a retrobar-me amb els meus amics blocaires i compartir les activitats de la trobada GastroThermalia organitzada pel Jordi i l'Anna.

Cultura, gastronomia, història, confidències i rialles, va ser un dia rodó.




Vam trobar-nos al Museu Thermalia, on membres de l'Ajuntament, el Consell Comarcal i el Museu ens van donar la benvinguda i ens van preparar un esmorzar amb productes típics de la vila: mongetes de la neu, vi de Caldes, carquinyolis i entrepans amb llonganissa.





Després vam fer una visita guiada cortesia de l'Oficina de Turisme, on vam visitar la Font del Lleó, les Termes Romanes, el menjador modernista de l'antic balneari Can Rius, el safareig termal de la Portalera (encara en ús!) i la Farmàcia Codina, tot seguint les explicacions i anotacions històriques de la nostra guia.




Acabada la part cultural i històrica va començar la gastronòmica, amb visites a establiments destacats pels seus productes de qualitat.

A Embotits Pedragosa, que aquest any compleix 100 anys, vam poder provar el xoriço i la llonganissa feta al 100% amb carn de gall d'indi (la única de l'estat!) així com unes salses delicioses que per la tarda vam passar a comprar.




Pastes Sanmartí és una empresa que funciona des de 1700 i durant nou generacions s'han encarregat d'elaborar la pasta de forma artesana i amb producció limitada, tot i això ofereix ni més ni menys que 52 referències diferents!! Molt curiosos els armaris de fusta on deixen assecar la pasta durant 48h.




L'Espiga d'Or és un forn familiar de 3a generació. L'Esther i la Meritxell ens van parlar dels seus productes i també ens van ensenyar com pastaven i fornejaven. Elaboren els seus productes al seu propi obrador i amb matèries primeres de gran qualitat. A destacar la barra romana, feta amb aigua termal de la vila!




La següent visitar va ser al celler La Vallesana, on ens van presentar l'anís de taronja i el licor de Flors del Remei, dos licors tradicionals de Caldes elaborats des del 1918. S'acostumen a prendre com a digestius després dels àpats.




I finalment i només creuant el carrer vam arribar a la Pastisseria Muntada, on ens vam quedar amb la boca ben oberta gràcies a les delícies que tenien al mostrador. Vam poder provar dos pastissets fets pel mestre pastisser Joan Muntada: una mousse de coco amb pinya infusionada amb anís estrellat i una mousse de xocolata i avellanes amb base cruixent, no sóc capaç d'escollir una preferida...




La última parada de la trobada va ser per dinar al restaurant del piemontès Mirko Carturan, on ens van sorprendre amb un menú degustació amb aires informals. Teníem el restaurant reservat per nosaltres i vam poder repartir-nos i seure a l'interior o a la terrassa. La Marta, la Mònica i jo vam agafar el lloc d'honor al sofà, des d'on vam provar i repetir de gairebé de tot en companyia de molts altres blocaires.



A més el Mirko ens va sorprendre amb un showcooking amb el què va estrenar el nou espai del restaurant, pensat per a fer classes, demostracions, etc. Va cuinar uns macarrons (Sanmartí, està clar!) amb anxoves i préssec que van ser un gran descobriment, un plat típic de la seva terra boníssim pel contrast dels seus ingredients. Podeu veure la vídeo-recepta al blog Decuina.net.





I per acompanyar el cafè i acabar de rematar la Teresa del blog Com a casa, res! ens va repartir unes dolçaines fetes per ella mateixa. Quin detall!




Després del dinar hi havia la possibilitat de gaudir d'un bany termal que per horari no vaig poder aprofitar, m'ho anoto per la propera visita a Caldes, de la que vaig marxar ben carregada gràcies als detalls de tots els col·laboradors.



13 comentaris:

  1. Ja es veu que veu gaudí molt del dissabte, bona companyia i bon menjar.
    Petons.

    ResponElimina
  2. Te m'has avançat! Just estic preparant l'entrada al blog sobre la trobada. Moltes gràcies per haver vingut i matinat tant, i espero que repetim ben aviat! Un petonet!

    ResponElimina
  3. Va ser un dia genial!!!! I l'estona del sofà insuperable!!! Eva, ja tinc ganes de tornar-nos a veure!!! Petonarros!

    ResponElimina
    Respostes
    1. He afegit la foto del sofà, que se'ns veu ben a gust, oi?? Jo tb tinc ganes de veure-us, així que haurem d'anar pensant en algo ;-). Petonets!!

      Elimina
  4. Motl bona entrada! Precisa amb les paraules i amb les imatges adequades. Ens retrobem ben aviat!

    ResponElimina

  5. Eva; Moltes gràcies per a totes aquestes explicacions. La Teresa i jo, no varem poder venir,doncs, teniem que anar a veure una tia meva a Blanes, que en farà de mare per el casament. La Teresa i jo, ens casem per la vigília de Sant Joan -la revetlla-.
    Salutacions Eva¡¡ :O)

    ResponElimina

  6. Eva; Moltes gràcies per a totes aquestes explicacions. La Teresa i jo, no varem poder venir,doncs, teniem que anar a veure una tia meva a Blanes, que en farà de mare per el casament. La Teresa i jo, ens casem per la vigília de Sant Joan -la revetlla-.
    Salutacions Eva¡¡ :O)

    ResponElimina
  7. Quina passada de jornada! Ja us vaig anar seguint per les xarxes socials.....uns grans amfitrions el Jordi i l'Anna!
    A veure si a la propera puc anar-hi!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
  8. Es nota que ho vau passar molt malament, oi? Anys enrera vam gaudir d'una diada genial a Caldes de Montbui per la mateixa celebració i en guardem un record fantàstic!
    Petons i bon cap de setmana
    Palmira

    ResponElimina
  9. Estos encuentros son siempre apasionantes y fantasticos. Me alegro que lo pudieras disfrutar.
    peto

    ResponElimina
  10. Molt bona proposta per visitar, molt interessant, un beset

    ResponElimina
  11. No he de faltar a cap més...em feu una envejaaaaaa!!!!!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina