3 de juny del 2016

Pollastre estil Tunísia amb cuscús

Avui us porto una altra de les receptes del dossier que em van fer les companyes de feina. Després de les ametlles garrapinyades, la coca de iogurt amb poma, la lasanya de verdures i els raviolis amb poma i bacon avui he après, gràcies a la Judith, a fer un pollastre estil Tunísia acompanyat de cuscús.






Una recepta amb un toc exòtic gràcies a les panses i la cúrcuma, a casa ens ha agradat molt, us animeu a fer-lo vosaltres també?

Ingredients (4 persones):

Pel pollastre:
8 cuixetes de pollastre
2 cebes grans
100 gr de panses sultanes
1 vas de vi ranci (opcional)
2 c/p de cúrcuma
sal, pebre i oli d'oliva

c/p: cullerada petita (de cafè)

Pel cuscús:
4 mesures de cuscús
8 mesures d'aigua o brou de verdures
oli d'oliva i sal

opcional: verdures per acompanyar el cuscús

Passos a seguir:
Posem les panses en un bol i les cobrim amb aigua. Les reservem.
Salpebrem el pollastre, el posem en una cassola amb oli i el fregim fins que quedi daurat.
Afegim les dues cebes tallades a trossets petits i coem uns 10 minuts fins que comencin a transparentar. Afegim el vi ranci i el deixem reduir uns 7-8 minuts.
Passat aquest temps afegim les dues cullerades de cúrcuma, les panses i l'aigua on estaven a remull, continuem coent a foc baix durant uns 30 minuts, fins que s'hagi reduït l'aigua. Si veieu que us quedeu sense líquid podeu afegir-ne una mica més. Uns minuts abans d'acabar la cocció provem la salsa i rectifiquem de sal si fa falta.

Per fer el cuscús el fiquem en un bol amb una mica d'oli i mesclem bé amb els dits perquè els granets se n'amarin. Portem el brou a ebullició i quan comenci a bullir el retirem del foc i hi afegim el cuscús, remenem una mica amb una forquilla i el deixem uns 10 minuts perquè es begui el líquid.

Mentrestant saltegem unes verdures amb una mica de sal. Jo he ficat les que he trobat per la nevera: 1 ceba, mig carabassó, 1 pastanaga i 1 pebrot verd. Quan estiguin les mesclem amb el cuscús i ja tenim l'acompanyament preparat.

Servim el pollastre amb una mica de salsa i el cuscús com a acompanyament. No us oblideu el pa, en necessitareu per sucar!

8 comentaris:

  1. M'agraden la cúrcuma al cuinar aquests plats. El pollastre ha de tenir un sabor molt bo i ben coplementat amb el cuscús.
    Petons.

    ResponElimina
  2. Una combinacion muy buena y ambas recetas son de triunfo en la mesa.
    Bon cap de setmana

    ResponElimina
  3. El toc de vi ranci és més català que de Tunisia :o) Però m'encanta el puntet de sabor que dona a les carns i amb curcuma i fruits secs és un plat sabròs que a casa ens agrada moltissim.
    Viatjar sense sortir de casa, que bé!
    Petons i bon cap de setmana
    Palmira

    ResponElimina
  4. Just ara ho miro i encara no he dinat...jo utilitzo molt el pollastre així que me l'apunto per fer-lo una mica diferent, que de ben segur és boníssim!
    Clara

    ResponElimina
  5. Molt bona recepta. A Tunísia i el Marroc es considera un plat casolà del dia a dia. Jo vaig disfrutar molt menjant pollastre i cuscús.

    ResponElimina
  6. Tinc cúrcuma al rebost...o sigui que això s'ha de provar!!! Petonarros!

    ResponElimina
  7. Aquest pollastre segur que segur que el preparo, últimament estic adicte a la cúrcuma, i només dir-te que sempre que em faig arroz li tiro panses, m'agrada el contrast dolç. Així que aquesta combinació turca ha de ser bonísima!

    ResponElimina
  8. Aquest plat ha d'estar boníssim. Mai he cuinat amb cúrcuma, pot ser és el moment de provar-ho. Salutacions!!

    ResponElimina