13 de juny del 2016

Ruffle milk pie

Sota aquest nom tan anglès que no he sabut molt bé com traduir trobem un pastís senzill de fer, amb ingredients molt corrents, i amb resultat elegant i deliciós. Contrasta a cada mossegada la part tendra de l'interior amb el cruixent de l'exterior, i a més, queda o no queda maco?






Ingredients (motlle de 24 cm):
8 fulles de pasta brick rectangulars
70 gr de mantega
140 gr de sucre
1 rama de canyella
la pell d'una llimona
300 ml de llet semidescremada
60 ml de nata per cuinar
3 ous
sucre llustre

Passos a seguir:
Preescalfem el forn a 180 graus amb calor dalt i baix.
Desfem la mantega al microones, a baixa temperatura, i l'utilitzem per pintar, d'una en una, les fulles de pasta brick. Un cop pintada cada fulla l'anem plegant de forma irregular fins aconseguir una tira llarga i més o menys d'uns 3 dits d'alçada. La caragolem en espiral i la fiquem al centre del motlle. Fem el mateix amb la resta de fulles i les anem enrotllant a partir d'on acaba l'anterior. Al final ha de quedar el motlle ple i amb les fulles simulant una ensaïmada.
Fornegem durant 30 minuts.

Mentrestant fiquem en un cassó la llet, la nata, el sucre, la canyella i la pell de la llimona. Ho fiquem al foc i ho escalfem fins just abans que bulli. Reservem uns 10 minuts, després traiem la canyella i la pell de la llimona i hi afegim els ous batuts.

Traiem el motlle del forn i repartim per sobre la mescla de líquids. Fornegem 30 minuts més a 175º i deixem refredar a temperatura ambient.

Recomanacions:
Feu el pastís el mateix dia que l'hagueu de consumir, ja que sinó s'estova.
Us recomano fer-lo amb un motlle d'uns 24 cm, per tal que al repartir el líquid quedi més baix i tingueu una part cruixent i l'altra tendra.
La gràcia d'aquest pastís és que no cal tenir cura en fer-lo, es tracta de donar forma irregular a les fulles, és molt més senzill del que sembla. Animeu-vos!

* Recepta extreta de: Bocados de cielo

18 comentaris:

  1. L'aspecte és fantàstic!! Sembla tant dificil de ver i tant fràgil... però mirant els passos, no tant, oi? I m'agrada molt això de tenir la textura cruixent i una altra més tova. M'apunto l'idea que per unes postres de diumenge ens pots agradar moltíssim!
    Petons i bona setmana,
    Palmira

    ResponElimina
  2. Lo meu ha amb aquest ruffle milk ha sigut amor a primera vista, neni! M'has deixat morta! Et felicito xq es un dolç del tot desitjable i tu ets la "culpable" de que hi vagi correns al super a comprar-ne els ingredients. Espectacular Eva!! Ptons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Espero que el facis i t'agradi tan com a nosaltres!! un petonàs!!

      Elimina
  3. T'ha quedat preciós. Però ja pot ser tot lo maco que vulguis que jo li marco queixalada...mmm. La pasta brick és fantàstica per les postres.

    ResponElimina
  4. Són unes postres ben espectaculars! A més sorprenents, perquè sembla una ensaïmada ben tendre i és ben cruixent! M'encanta i m'enduc un trosset! Un petonet!

    ResponElimina
  5. Queda molt maco, sembla una flor i segur que també està molt bo. No hi ha problema en menjar-se'l aviat.
    Petons.

    ResponElimina
  6. mmmm té una pinta espectacular! Em sembla el típic pastís que m'agrada menjar...l'hauré de provar. A més visualment es veu espectacular. Una abraçada

    ResponElimina
  7. EVa, tenía pasta brick a la nevera... Pel proper cop que en compri, que te un aspecte deliciós!!

    ResponElimina
  8. Bonito no, queda ideal!! Me has dado ganas de hacerlo, te lo prometo, jajaja, además lo que lleva me encanta así que no tardaré!
    Un beso preciosa

    ResponElimina
  9. Queda muy llamativo a vista y de gusto ni te cuento, fantástico¡¡
    Peto

    ResponElimina
  10. Doncs mira, jo també m'apunto!! M'encantaria fer-lo ara mateix però hauré d'esperar a trobar la pasta "brick" tot i que em sembla que podria ser la pasta que es fa servir per fer "l'Apfelstrudel": m'ho miraré!!
    Petons!!

    ResponElimina
  11. Queda xulíssim, i tant!! Sembla una ensaimada...jajaja!!
    Clara

    ResponElimina
  12. El vaig veure fa temps i està a la llista de pendents....la teva versió m'ha acabat de decidir a preparar-lo ja!!! Petonarros!

    ResponElimina
  13. Queda tan bonic i elegant!!! Em pensava que era difícil de fer, però veig que no...igual m'animo.
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  14. Quina preciositat! És molt elegant i, a més, ha de ser una delícia.
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina