9 de juliol del 2016

Amanida de col {coleslaw}

Avui dinem una amanida de col ben fresqueta, ideal per combatre la calor.
És la versió lleugera de la famosa coleslaw americana, amanida amb una salsa a base de iogurt i mostassa enlloc de nata i maionesa. No havíem menjat mai col crua, i ens ha sorprès lo bona que està en aquesta amanida, així que us animem a provar-la.






Ingredients:
1/2 col petita
1 pastanaga grossa
1 poma golden
1 iogurt natural descremat
1 cullerada de mostassa
1 cullerada de vinagre
1 cullerada petita de mel o xarop d'atzavara
sal i pebre negre

Passos a seguir:
Raspem la pastanaga i pelem la poma. Ratllem ambdues.
Traiem la primera capa de la col i la resta la tallem en juliana fina. Ho fiquem tot en un bol.
Per fer la salsa mesclem bé la resta d'ingredients, la provem i rectifiquem al nostre gust.
Afegim la salsa al bol i ho mesclem bé, aixafant una mica contra les parets del bol perquè els ingredients soltin una mica de suc.
Tapem i reservem a la nevera un mínim de 2h. La servim i mengem ben fresqueta!

Recepta extreta de: Cocina sana para disfrutar.

11 comentaris:

  1. Eva, m'agrada aquest canvi! Ho haurem de tastar!!!
    Ptnts
    Marta

    ResponElimina
  2. Una ensalada bien rica y estupenda, me encanta la col en las ensaladas queda muy buena, en casa nos gusta, ahora apetecen mucho.
    Besoss

    ResponElimina
  3. M'encanta, m'encanta!!! En menjaria SENse parar! I acabada de sortir del frigorífic, amb aquesta calor que estem passant, desapareixeria en un plis! No l'he feta mai amb iogurt. Creus que quedarà bé amb un iogurt grec? em sembla menys dolç que el natural. Petonets!

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant que quedarà bé amb un iogurt grec!! prova-ho i m'ho expliques ;). Un petonet!!

      Elimina
  4. No l'he probada mai amb aquesta salsa, però la col m'agrada molt així que segur que m'encantarà. Ben fresqueta per aquesta època!
    Clara

    ResponElimina
  5. mmmm m'encanta la idea, em sorpren la col crua, perquè mai n'he menjat però haurem de provar-ho! Una abraçada

    ResponElimina
  6. Eva, quina amanida més bona! La col crua m'agrada molt! Recepta apuntada!
    Petonets i bona setmana,
    Olga

    ResponElimina
  7. La col crua com moltes altres verdures està més bona crua que cuita pel meu gust!
    I m'agrada molt aquest canvi que li has fet a la salsa perque la versió original és massa per a mi!
    Fa temps que no en preparo, a veure si queden cols locals al mercat!
    Petons
    Palmira

    ResponElimina
  8. Això s'ha de tastar...perquè ben amanida qualsevol verdura crua pot resultar un gran plat!!! Petonarros artista!

    ResponElimina
  9. Eva, la col cruda queda muy rica en ensaladas, pero a mi me gusta solo la col lisa, la rizada no me gusta tanto. En todo caso tomo nota de este aderezo más ligero y que seguro está delicioso.

    Saludos!

    ResponElimina
  10. Una ensalada bien buena y sana, vamos imposible decir no a una ensalada asi.
    Bones vacances
    peto

    ResponElimina