4 de novembre del 2016

Doro wat {pollastre picant estil Etiòpia}

Fa uns dies vaig recomanar-vos la lectura de Hijos del ancho mundo, ambientada, entre altres llocs, a Etiòpia i que m’ha agradat molt. A la novel·la es parla tot sovint dels menjars típics d’aquest país, com són la injera i el doro wat.

Per casualitat, pocs dies després d’acabar-la, l’Elena del blog Mrmlada va publicar la imatge del doro wat, el pollastre picant a l’estil d’Etiòpia, així que m’ho vaig prendre com una senyal i vaig preparar-lo a casa el mateix cap de setmana.






La clau d’aquest pollastre rau en la mescla d’espècies que porta, coneguda com berbere, i que està formada per 12 o 15 espècies diferents com xile vermell, comí, canyella, pebre, claus d’olor, canyella, pebre vermell... com que és difícil d’aconseguir està fet amb una mescla d’espècies força comunes a totes les cuines.

Ingredients (4 persones):
3 cebes grans
4 grans d’all
1 cullerada de postre de pebre vermell (pimentón de la Vera)
½ c/p de comí mòlt
½ c/p de gingebre mòlt
1 polsim de canyella
2 bitxos “cayenas” (jo vaig ficar un polsim de flocs de bitxo)
3 claus d’olor
½ c/p pebre negre mòlt
8 pernilets de pollastre
4 ous durs (oblidats totalment a les fotografies...)
4 cullerades soperes d’oli d’oliva
sal i pebre

Passos a seguir:
Tallem a trossets petits les cebes i els alls. En una cassola hi fiquem les 4 cullerades d’oli d’oliva, l’escalfem i hi afegim la ceba, l’all i una mica de sal. Cuinem a foc lent durant uns 30-35 minuts fins que estigui ben cuita.

Afegim la mescla d'espècies a la cassola i ho sofregim un parell de minuts removent constantment i vigilant que no es cremi. Afegim els pernilets de pollastre prèviament salpebrats i un vas i mig d’aigua (o la suficient per gairebé cobrir el pollastre). Deixem coure a foc mig-baix fins que el pollastre estigui ben tendre i l’aigua s’hagi evaporat. Jo vaig tenir-lo aproximadament 1 hora. Al final de la cocció provem la salsa i rectifiquem de sal si fa falta.

Ara és el moment d’afegir els ous durs i deixar el foc en marxa uns minuts més, però jo els vaig coure i em vaig oblidar d’afegir-los a la cassola i a les fotografies, en fi... no poden fer-se vàries coses a la vegada ;(

Igualment el resultat ens va encantar i estic segura que tornaré a fer-lo!

** Recepta extreta de: Mrmlada

13 comentaris:


  1. Eva; Un pollastre molt ben condimentat i a l'hora molt saborós, tot i faltar-hi la els ous durs...
    Salutacions Eva¡¡ :O)

    ResponElimina
  2. Els senyals, els senyals...jo no els se veure mai. Fa molta il.lusió cuinar a casa plats d´altres països, tant si els has descobert viatjant o llegint. Coneixia la combinació gran massala d'espècies però no sabia que berbere era una cosa similar. Com ha dit el Josep...falten els ous dours...tan tradicionals en aquest plats. Petons

    ResponElimina
  3. Amb tantes espècies tant sols pot sortir un pollastre de 10! Me la copio perque aquestes receptes de carn que fan viatjar són les meves favorites!
    Petons i bon cap de setmana,
    Palmira

    ResponElimina
  4. Si porta espècies picants ja m'agrada, acostumo a fer-lo al forn també amb una barreja d'espècies picants.
    Veient el teu plat donen ganes de agafar el pa i començar a sucar.
    Petons.

    ResponElimina
  5. No cuino habitualment amb tantes espècies a casa, però una imatge val més que mil paraules, y aquest plat està per sucar-hi plat! Me l'apunto! Un petonet!

    ResponElimina
  6. Que buena receta de pollo, seguro que estaba muy rico. Yo soy la tonta de las especias por me encantan utilizarlas y experimentar con ellas en los platos.
    Un beso desde http://paprikaenlacocina.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  7. MMMmm...quina oloreta deu desprendre aquest plat! I si l'aroma és bo...el gust encara més!
    Petonets, Eva!
    Olga

    ResponElimina
  8. Eva...tinc el llibre pendent de llegir!!!! I tens tota la raó, el doro wat és un plat bonissím...i si el pots acompanyar amb injeera encara millor!!!! Petonarros!!!!

    ResponElimina
  9. No coneixia aquest plat, però mirant la foto, amb aquesta salsa...mmmmm Crec que ho he de probar sí o sí. Amb totes aquestes espicies deu esser mel. Muaks

    ResponElimina
  10. Quina bona pinta! se'ns dubte que sembla una senyal! una abraçada

    ResponElimina
  11. Senyal...senyal... potser si que al final haurem de pensar que aquestes coses existeixen. Des de fa pocs dies tinc una bosseta d'espècies berbere, arribades directament d'Etiòpia i ara vas tu i poses aquesta recepta! En podem dir senyal , no ho sé, però que m'has temptat a fer-la no ho dubtis!
    PTNTS
    Glòria

    ResponElimina
  12. Ara ja he vist per què és etíop! En prenc bona nota perquè tinc tendència a buscar exotismes a la cuina i aquí n'he trobat un. Salut!

    ResponElimina
  13. Te ha quedado de lujo!!! Me llevo un plato para comer hoy, con tu permiso.
    Petons

    ResponElimina