8 de novembre del 2016

Flam de carabassa

Aprofitant la temporada de carabassa m'he decidit a cuinar-la d'alguna manera que no sigui les dues cremes vegetals que acostumo a fer, i no serà per possibilitats! perquè la carabassa és ben versàtil... aquest cop m'he decantat per un flam de carabassa que tenia a preferits des que el va publicar la meva amiga Anna de Retalls de cuina, un encert de postre que tornarem a repetir segur ;)






Ingredients (6 unitats):
300 gr de polpa de carabassa cuita al microones*
3 ous L
275 ml de llet semidescremada
150 gr de sucre
1 culleradeta de canyella
1 culleradeta de gingebre
caramel líquid

Passos a seguir:

* Per coure la carabassa la ficarem tallada a trossos en un plat, l'embolicarem amb paper film i courem al microones a màxima potència durant uns 10 minuts o fins que la polpa estigui tova.

Encenem el forn a 180º,
Posem al bol de la batedora els 300 gr de polpa, la llet, els ous, el sucre i les espècies i ho batem fins a tenir una textura ben fina.
Fiquem al fons de cada motlle individual una mica de caramel líquid i repartim la mescla anterior a les flameres.
Les fiquem dins d'una safata apta per al forn i l'omplim amb aigua per poder coure'ls al bany maria.
Els coem al forn durant uns 45-50 minuts o fins que al clavar una agulla aquesta surti neta.
Els deixem refredar del tot a temperatura ambient i els deixem unes hores a la nevera perquè quedin ben presos i fresquets.

Uns flams suaus i amb un lleuger aroma d'espècies que els fa deliciosos!



11 comentaris:

  1. Mira que n'he fet de coses amb carbassa però els flams encara no han caigut! Potser perque la nena no és massa de flams. apuntada dos cops!7
    Petons
    Palmira

    ResponElimina
  2. Tiene que estar delicioso...tengo que prepararlo. Un abrazo, Clara

    ResponElimina
  3. A que és una delícia? A més t'ha sortit súper llaminer!! M'has fet venir ganes de menjar-ne ara mateix! Moltes gràcies per compartir!! Un petonarro!

    ResponElimina
  4. Jo també el tinc a la llista!!! I veient-lo altra vegada... m'hi possaria ara mateix!! :)
    Molts petons guapa!

    ResponElimina
  5. Aquest gustet que li dona el gingebre ha de quedar molt bo.
    I la foto parla per si sola.
    Petons.

    ResponElimina

  6. Eva; Un flam de temporada. Deliciós¡¡
    Salutacions Eva¡¡ :O)

    ResponElimina
  7. Un flam ben original i que ha de ser ben bo, Eva!
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
  8. A casa som fans dels flams! ahir el vaig fer de xocolata i el proper serà de carbassa! quina pinta!petons

    ResponElimina
  9. Un flan mols original! No ho he probat mai però la mescla ha de esser bona sí o sí. Pinta en te! Muaks

    ResponElimina
  10. Quan tinc pressa per sopar acostumo a coure la patata y el moniato al micro, mai ho he fet amb la carbassa pero es veritat! A mi em passa que quan arriba la temporada vull fer moltes receptes amb carbassa, tant dolces com salades i sento que se m'acumula la feina. Entre sopes, cremes, guisats, pans de pessic, i postres deliciosos com aquest flam, mai ser per on començar. Ha d'estar boníssim i segur que molt sorprenent, estic segura que ha casa encantaría!! L'olor que omple la cuina es bestial!!

    ResponElimina
  11. Aquest encara no el tenia a la llista, però l'hi poso immediatament! M'encanten aquestes combinacions que d'entrada farien arrufar el nas, però quan les tastes, no pots deixar de fer-les! L'incorporaré al repertori de flams!
    Una abraçada!

    ResponElimina