21 de novembre del 2016

Faves amb llonganissa

No recordo d'on vaig treure aquesta recepta o si va ser algun d'invent d'aprofitament, però a casa l'hem fet vàries vegades als últims anys i ens ha solucionat uns quants dinars amb qüestió de pocs minuts. L'únic secret és utilitzar bons ingredients, unes faves que siguin tendretes i una bona llonganissa, nosaltres sempre d'Os de Balaguer ;)






Ingredients:
1 pot de faves cuites (aprox. 400 gr.)
2 talls de llonganissa fresca amb pebre
1 ceba
8 cullerades de salsa de tomàquet
sal, pebre i oli

Passos a seguir:
Tallem la llonganissa a trossos d'un parell de centímetres i la fregim en una paella amb una mica d'oli durant uns 4-5 minuts. Hi afegim la ceba trossejada i la coem a foc mig durant uns 15 minuts, fins que estigui transparent. Afegim les faves escorregudes i passades per aigua i la salsa de tomàquet. Salpebrem al gust i ho deixem al foc durant uns 5-8 minuts més.


9 comentaris:

  1. Quan he llegit el nom de la recepta he pensat: 'carai l'Eva, que va congelar faves??' I m'encanta la idea de les faves cuites perquè justament fa 1 mes en vaig trobar a un super d'aquí i, amb l'emoció, en vaig omplir el rebost i encara no les he fet servir!! Faré la teva recepta!! M'encanta!
    Petons reina! I bona setmana!

    ResponElimina
  2. Mmmm....un bon plat, sí senyora!Que bo! M'imagino el gustet.....
    Petonets, Eva!
    Olga

    ResponElimina
  3. Pocs ingredients però ben escullits i de qualitat... no es necessiten gaires coses per menjar bé, oi?!
    Miraré per faves cuites que no en trobem amb facilitat que no estiguin en conserva amb oli!
    Petons
    Palmira

    ResponElimina
  4. Un bon plat que no triga gaire a estar llest. La llonganissa fresca amb pebre es molt bona.
    Petons.

    ResponElimina
  5. Que bueno, un plato sencillo y rico con la longaniza tiene que dar un buen sabor a las habas.
    Besoss

    ResponElimina
  6. Més fàcil no pot ser i quin platillo més bo queda! petons

    ResponElimina
  7. M'agrada...ràpid, bo i contundent! Una boníssima idea per un dia sense gaire temps per cuinar i molta gana...:)
    Clara

    ResponElimina
  8. Aquests són els plats que m'agraden: pocs ingredients i fàcil de preparar! I si fas servir producte de qualitat, tens un plat de luxe a taula en un moment! Petonets!

    ResponElimina