2 de desembre del 2016

Empanada d'espinacs, formatge feta i pinyons

L'altre dia vaig trobar una massa d'empanada al congelador i aprofitant que havia d'encendre el forn vaig fer una empanada amb coses que tenia per la nevera. Ja sabeu com de fans en som d'aquest tipus d'aperitius, al blog teniu vàries opcions com l'empanada de tonyina, l'empanada gallega, l'empanada d'espinacs i gambes i la de xampinyons i ou, què bones totes!








Ingredients:
1 massa per a empanada de La Cocinera
100 gr de formatge feta
500 gr d'espinacs frescos
2 grans d'all
un grapat de pinyons
oli d'oliva i sal

Passos a seguir:
Preescalfem el forn a 200º.
Rentem els espinacs, els escorrem i els saltegem en una paella amb oli juntament amb els alls picats. No els hem de tenir gaires minuts, just que redueixin. Els salem, afegim els pinyons i reservem.

Estenem la massa per a empanada i repartim sobre la meitat de la base (deixant un dit de marge als costats) la mescla d'espinacs i pinyons. Repartim per sobre el formatge feta trossejat. Tanquem l'empanada prement amb els dits i doblegant-la.

Fem un forat d'aproximadament un centímetre al centre de l'empanada, per tal que el vapor pugui sortir. Fornegem durant 20 minuts o fins que vegem que agafa el color daurat.

14 comentaris:

  1. Quina recepta d'aprofitament més bona! Les empanades a casa ens agraden totes però tenen el seu perill és que mai n'hi ha prou :o)
    Petons i bon cap de setmana,
    palmira

    ResponElimina
  2. Les empanades son ideals per aprofitar cosetes que tenim a la nevera.
    Jo ara menjaría un bon troç d'aquesta que ens ensenyes.
    Petons.

    ResponElimina
  3. Quina empanada més ben parida! Vamos que els espinacs amb pinyons li donen categoria.

    ResponElimina
  4. Fa una pinta deliciosa i m'encanta la combinació de formatge, espinacs i pinyons! quina gana que m'has fet agafar. Una abraçada

    ResponElimina
  5. Noia, quina empanada més bona! Les d'espinacs....m'encanten!
    Petonets i bona setmana, Eva!
    Olga

    ResponElimina
  6. Está tan rica así la empañada!!
    Besitos
    Blanca

    ResponElimina
  7. Té una pinta deliciosa, m'encanten les empanades farcides de verdures. Tinc una al blog molt similar de feta y espinacs o bledes pero feta amb massa filo d'aquesta cruixent. Es veu que es una receta grega molt típica. En tot cas es una combinació que m'encanta, es veu deliciosa <3

    ResponElimina
  8. Me l'apunto! aquesta combinació d'espinacs i feta és irresistible! Segur que ha desaparegut en un tres i no res! Un petonet!

    ResponElimina
  9. Que rica tu empanada querida amiga, las espinacas me gustan de todas las formas y como tu las has utilizado me encantan. Mil besicos tesoro

    ResponElimina
  10. Avui m'he deixat inspirar per la teva empanada! He fet servir massa d'Strudel i també ha anat bé! Merci! :D
    Petons guapa!

    ResponElimina
  11. La faig, sense el formatge , a casa en tinc un que no en menja, i ens agrada moooolt!!!!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  12. Molt del meu gust!! Què bé ens va tenir masses congelades per imprevistos i no imprevistos... petons!

    ResponElimina
  13. ostres quina bona pinta!! el formatge feta em torna boja!! però que té el formatge que és tan addictiu?! i si , la combinació amb espinacs sempre és un encert!! te la compro!!! petons

    ResponElimina
  14. Ui, les panades, panadons i empanades d'espinacs... Em fan perdre el món de vista! Molt bona, aquesta!

    ResponElimina