30 de gener del 2018

Granola

Últimament l'esmorzar és el meu moment de relax del dia, en silenci i fullejant alguna revista o llibre de cuina, passo una estona tranquil·la. I m'agrada anar canviant, un dia torrades, un dia alguna cosa dolça fornejada a casa o bé uns cereals.




Fins ara els cereals els comprava, intentant que fossin sense sucres afegits, però després de veure desenes de propostes de granola casolanes finalment m'he decidit a fer la meva pròpia mescla i ha estat un gran descobriment!

Ingredients:
150 gr de flocs integrals d'avena
50 gr d'avellanes
10 gr de llavors de sèsam
20 gr de llavors de girasol i carabassa
5 gr de llavors de chia
1/2 c/c de canyella
1/2 c/c de sal
1 c/s d'oli de girasol
40 gr de mel o xarop d'atzavara
30 gr de coco en làmines
1 grapats de panses o de perles de xocolata (opcional)

c/c: cullereta de cafè
c/s: cullerada sopera

Passos a seguir:
Preescalfem el forn a 160º amb calor a dalt i baix (sense ventilador).
Mesclem en un bol tots els ingredients menys el coco i les panses o perles de xocolata.
Per facilitar que es mesclin bé podem escalfar uns segons la mel perquè sigui més líquida. Mesclem bé i repartim sobre una safata de forn folrada prèviament amb paper de forn, deixant la capa lo més fina possible.
Fornegem durant 12 minuts, afegim les làmines de coco, remenem una mica perquè es torri de forma homogènia i continuem la cocció uns 10 minuts més o fins que comenci a daurar-se. Cal estar alerta perquè es crema fàcilment.

Un cop fora del forn deixem refredar totalment a la safata, afegim les panses o xocolata al gust i ho guardem en un pot hermètic.

4 comentaris:

  1. No hi ha res com el que es pot fer a casa! Almenys saps el que hi poses i si hi ha sucres, en som ben conscients ja que els pitjors són els que ens mengem sense ni saber-ho...
    Jo no sóc de granoles ni cereals: al matí torrades!! Però coincideixo amb tu que és un moment de calma únic. Jo m'aixeco abans per gaudir-lo :)
    Petons guapa

    ResponElimina
  2. M'agrada la idea de preparar el meu propi combinat per esmorzar. Tens tota la raó la majoria dels que venen tenen molts sucres afegits. Fa una pinta bonissima. Això és esmorzar amb estil. Una abraçada

    ResponElimina
  3. Res a veure amb els cereals comprats, oi? A més el que més m'agrada es que pots anar variant i personalitzant la recepta!!
    Però això de poder començar el dia amb calma, quina enveja ! Perque nosaltres és córrer i més córrer!!!!
    Petons
    Palmira

    ResponElimina
  4. Jo ja fa temps que m'en faig, i quina diferència veritat!!?

    ResponElimina